Program Romana Czejarka w TVP Info  |  Energa Obrót wybierze agencję  |  Polska spółka A+E Networks zwiększyła zysk  |  Drugi sezon serialu „Krucjata” w TVP 2  |  Zestawienie wydawców portali horyzontalnych – WP, RASP, Polsat Interia  |  Onet rusza z nowym formatem  |  Zwycięzca Biegu Katorżnika w kategorii dziennikarzy  |  Województwo Wielkopolskie szuka  |  Brief me nową agencją  |  Rzecznik prasowy DB Cargo Polska  |  Platige Image zaprezentowała zwiastun CGI  |  Murdoch rozważa sprzedaż australijskiej spółki Foxtel  |  Platforma X na 10 dni zablokowana w Wenezueli przez prezydenta Maduro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Romana Czejarka w TVP Info  |  Energa Obrót wybierze agencję  |  Polska spółka A+E Networks zwiększyła zysk  |  Drugi sezon serialu „Krucjata” w TVP 2  |  Zestawienie wydawców portali horyzontalnych – WP, RASP, Polsat Interia  |  Onet rusza z nowym formatem  |  Zwycięzca Biegu Katorżnika w kategorii dziennikarzy  |  Województwo Wielkopolskie szuka  |  Brief me nową agencją  |  Rzecznik prasowy DB Cargo Polska  |  Platige Image zaprezentowała zwiastun CGI  |  Murdoch rozważa sprzedaż australijskiej spółki Foxtel  |  Platforma X na 10 dni zablokowana w Wenezueli przez prezydenta Maduro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Romana Czejarka w TVP Info  |  Energa Obrót wybierze agencję  |  Polska spółka A+E Networks zwiększyła zysk  |  Drugi sezon serialu „Krucjata” w TVP 2  |  Zestawienie wydawców portali horyzontalnych – WP, RASP, Polsat Interia  |  Onet rusza z nowym formatem  |  Zwycięzca Biegu Katorżnika w kategorii dziennikarzy  |  Województwo Wielkopolskie szuka  |  Brief me nową agencją  |  Rzecznik prasowy DB Cargo Polska  |  Platige Image zaprezentowała zwiastun CGI  |  Murdoch rozważa sprzedaż australijskiej spółki Foxtel  |  Platforma X na 10 dni zablokowana w Wenezueli przez prezydenta Maduro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 12, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Regionalne rozgłośnie publiczne przegoniły radiową Jedynkę. RMF FM liderem

Lider słuchalności – RMF FM – miał 28,9 proc. udziału w czasie słuchania (fot. Skylar Kang/Pexels.com)

W najnowszej fali badania Radio Track regionalne rozgłośnie publiczne, zrzeszone w Audytorium17, miały łącznie wyższą słuchalność niż Program I Polskiego Radia. Liderem jest RMF FM.

Jak wynika z badania Radio Track, w okresie maj–lipiec 2024 roku lider słuchalności – RMF FM – uzyskał 28,9 proc. udziału w czasie słuchania wobec 30 proc. w roku poprzednim. Słuchalność Radia Zet wzrosła z 14 proc. do 15,2 proc.

Trójka i Polskie Radio 24 zanotowały spadki

Udział radiowej Jedynki spadł z 5 proc. do 4,8 proc. i był niższy od wyniku Audytorium17, czyli regionalnych rozgłośni publicznych wraz z antenami miejskimi (razem 27 stacji) – 5,1 proc. (wzrost z 4,1 proc.). Po raz ostatni Audytorium17 uzyskało 5,1 proc. w okresie październik–grudzień 2021 roku.

Czytaj też: Meloradio bez audycji Kamili Kalińczak o języku polskim. "Projekt obliczony był na 2-3 sezony"

Z głównych anten Polskiego Radia wyniki poprawiła radiowa Dwójka (wzrost z 0,5 proc. do 0,6 proc.), a spadki zanotowały radiowa Trójka (z 2,2 proc. do 2 proc.) i Polskie Radio 24 (z 1,2 proc. do 0,6 proc.). Z kolei Radio Maryja miało 1,9 proc. udziału w rynku (wzrost z 1,7 proc.).

Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM – 2,9 proc. (spadek z 3,2 proc.). Antyradio (wzrost z 2,2 proc. do 2,5 proc.) wyprzedziło Tok FM (spadek z 2,9 proc. do 2,3 proc.). Udział RMF Classic wyniósł 1,4 proc. (spadek z 1,5 proc.), Radia Wnet – 0,6 proc. (wzrost z 0,1 proc.), a Eska Rock (do czerwca Muzo.fm) – 0,5 proc. (0,5 proc. rok wcześniej).

Dyrektor Eski: "Pozytywne efekty rebrandingu"

Radio Eska utrzymało pozycję lidera wśród sieci radiowych, notując 7,4 proc. udziału (spadek z 7,5 proc.).

Czytaj też: Dziennikarz, który wrzucił obraźliwego mema na profil Radia PiK, żegna się z pracą

Poza Audytorium17 wyniki poprawiły również: RMF Maxx (wzrost z 3,5 proc. do 3,6 proc.), Radio Plus (z 2,1 proc. do 2,2 proc.) i Radio Eska2, przed rokiem SuperNova (z 0,7 proc. do 1,1 proc.).

„Cały czas obserwujemy pozytywne efekty rebrandingu tej stacji, który nastąpił w styczniu. Od czasu startu Eski2 konsekwentnie pracujemy nad jej programem, udoskonalamy bazę muzyczną i oferujemy słuchaczom atrakcyjne akcje antenowe” – komentuje w komunikacie Olgierd Wojtkowiak, dyrektor programowy Eski i Eska2.

Radio Złote Przeboje miało 2,3 proc. udziału w czasie słuchania (spadek z 2,7 proc.), Meloradio – 1,1 proc. (spadek z 1,2 proc.), Radio Pogoda – 1,1 proc. (spadek z 1,3 proc.), Rock Radio – 0,5 proc. (0,5 proc. rok temu), a Chillizet – 0,2 proc. (0,2 proc. rok temu).

Czytaj też: Adam Bysiek poszukiwany przez policję. Jest za granicą. "Popełniałem błędy"

(KOZ, 12.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.