Średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich. "Fakt" wciąż powyżej 100 tys. egz.
Średnia sprzedaż "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) w drugim kwartale wyniosła 112 404 egz.
W drugim kwartale 2024 roku spośród dzienników ogólnopolskich tylko „Przegląd Sportowy” poprawił średnią sprzedaż. Jednak tytuł ten ukazuje się tylko dwa razy w tygodniu.
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż lidera segmentu, czyli "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska), w drugim kwartale wyniosła 112 404 egz., o 10 proc. mniej niż w drugim kwartale 2023 roku. Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media) – 65 322 egz. (spadek o 6,3 proc.), a trzecia "Gazeta Wyborcza" (Agora) – 33 607 egz. (spadek o 14,9 proc.).
Czytaj też: SDP musi przeprosić za nieprawdę w stanowisku Jolanty Hajdasz z CMWP
Dalej były "Rzeczpospolita" (Gremi Media) – 25 220 egz. (spadek aż o 18 proc.) i "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor) – 23 953 egz. (spadek o 11,5 proc.).
Zestawienie dzienników ogólnopolskich uzupełniają:
- „Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska), który od 9 stycznia 2023 roku ukazuje się dwa razy w tygodniu – 22 391 egz. (wzrost o 12,8 proc.),
- "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 17 738 egz. (spadek o 8,3 proc.),
- "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 13 028 egz. (spadek o 2,4 proc.)
- i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 2893 egz. (spadek o 12,7 proc.).
Najwięcej e-wydań – 15 595 egz. – sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna" (spadek o 1 proc.). Poziom 10 tys. e-wydań przekroczyły również: "Rzeczpospolita" – 14 201 egz. (wzrost o 0,9 proc.) i "Puls Biznesu" – 10 740 egz. (wzrost o 1,6 proc.).
Czytaj też: Marcin Kącki odchodzi z "Gazety Wyborczej" za porozumieniem stron. Zapowiada pozwy
(MZD, 11.08.2024)