Spadło zapotrzebowanie na papier gazetowy  |  Creative technology director w Saatchi & Saatchi  |  Dwie premiery serialowe w Polsat Box Go do końca 2024 roku  |  KRRiT ogłosi konkursy na cztery nowe częstotliwości  |  Lokalne produkcje jesienią w kanałach A+E Networks  |  Wyniki sprzedażowe dzienników ogólnopolskich  |  Wydawnictwo Bellona wznowiło serię  |  GoldenSubmarine wygrała przetarg  |  Lidl szuka agencji  |  Przejście do Salestube  |  Nowe stanowisko w Garden of Words Group  |  Havas kupuje australijską agencję Hotglue  |  Sky Sports+ ruszy w czwartek w Wielkiej Brytanii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Chcesz zamówić newsletter "Presserwis"? Kliknij tutaj  | 

Spadło zapotrzebowanie na papier gazetowy  |  Creative technology director w Saatchi & Saatchi  |  Dwie premiery serialowe w Polsat Box Go do końca 2024 roku  |  KRRiT ogłosi konkursy na cztery nowe częstotliwości  |  Lokalne produkcje jesienią w kanałach A+E Networks  |  Wyniki sprzedażowe dzienników ogólnopolskich  |  Wydawnictwo Bellona wznowiło serię  |  GoldenSubmarine wygrała przetarg  |  Lidl szuka agencji  |  Przejście do Salestube  |  Nowe stanowisko w Garden of Words Group  |  Havas kupuje australijską agencję Hotglue  |  Sky Sports+ ruszy w czwartek w Wielkiej Brytanii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Chcesz zamówić newsletter "Presserwis"? Kliknij tutaj  | 

Spadło zapotrzebowanie na papier gazetowy  |  Creative technology director w Saatchi & Saatchi  |  Dwie premiery serialowe w Polsat Box Go do końca 2024 roku  |  KRRiT ogłosi konkursy na cztery nowe częstotliwości  |  Lokalne produkcje jesienią w kanałach A+E Networks  |  Wyniki sprzedażowe dzienników ogólnopolskich  |  Wydawnictwo Bellona wznowiło serię  |  GoldenSubmarine wygrała przetarg  |  Lidl szuka agencji  |  Przejście do Salestube  |  Nowe stanowisko w Garden of Words Group  |  Havas kupuje australijską agencję Hotglue  |  Sky Sports+ ruszy w czwartek w Wielkiej Brytanii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Chcesz zamówić newsletter "Presserwis"? Kliknij tutaj  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 07, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Financial Times: Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż TVN. "To nie jest zaskoczenie"

– Potencjalnym nabywcą TVN mogłaby zostać któraś z regionalnych grup mediowych, można też wyobrazić sobie jako właściciela kolejny fundusz inwestycyjny – mówi Marek Sowa (fot. Albert Zawada/PAP)

Financial Times (FT.com) podał, że dyrektor generalny Warner Bros. Discovery – David Zaslav – wraz z dyrektorem finansowym Gunnarem Wiedenfelsem rozważają sprzedaż niektórych aktywów, w tym polskiego nadawcy TVN. "To nie jest zaskoczenie, biorąc pod uwagę pogarszającą się sytuację koncernu i jej prezesa" – komentuje Marek Sowa, ekspert rynku mediów.

Według Financial Times kierownictwo Warner Bros. Discovery stara się poprawić sytuację finansową koncernu po stwierdzeniu, że planowane oddzielenie sieci telewizyjnych od streamingu i studiów filmowych może nie przynieść zamierzonych efektów.

"Ewentualna sprzedaż TVN nie jest zaskoczeniem"

"Chociaż oddzielenie jednostek streamingowych WBD od telewizji wyglądało na papierze przekonująco, stwarzałoby bardzo poważne wyzwania operacyjne" – donosi FT, powołując się na źródło zaangażowane w prace koncernu.

Czytaj też: Jesienna ramówka TVN. Weekendowe programy "Azja Express" i "MasterChef" od 19.30

Doniesienia te pojawiły się tuż przed opublikowaniem przez koncern kwartalnych wyników finansowych. Warner Bros. Discovery odmówił ich komentowania.

– Informacja Financial Times o ewentualnej sprzedaży TVN przez Warner Bros. Discovery nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę pogarszającą się sytuację koncernu i jej prezesa – komentuje Marek Sowa, ekspert rynku mediów.

Polski TVN wśród mniej kluczowych aktywów

– Po ponad dwóch latach od połączenia Warner Brothers z Discovery akcjonariusze spółki wyraźnie tracą cierpliwość – tłumaczy Sowa.

Czytaj też: SDP musi przeprosić za nieprawdę w stanowisku Jolanty Hajdasz z CMWP

– Zamiast obiecanych synergii i skutecznej konkurencji ze streamingowymi platformami Netflixa i Disneya, mają do czynienia ze stagnacją przychodów i kilkudziesięcioprocentową przeceną akcji WBD. Rosnąca presja na Davida Zaslava musiała przynieść przegląd strategii koncernu, w tym rozważenie opcji podziału grupy lub pozbycia się mniej kluczowych aktywów, takich jak polski TVN – stwierdza.

Ekspert dodaje: – Potencjalnym nabywcą TVN mogłaby zostać któraś z regionalnych grup mediowych, można też wyobrazić sobie jako właściciela kolejny fundusz inwestycyjny. Wszystko zależałoby od ceny i zawartości oferty, TVN to duża i złożona struktura. Na szczęście minął w Polsce czas, kiedy amerykański właściciel musiał zapewniać TVN ochronę przed zakusami lokalnych polityków.

Czytaj też: Prowokacja Krzysztofa Stanowskiego uderzyła w wiarygodność wszystkich dziennikarzy

(MAC, KOZ, 07.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.