Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 10, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix i spółka kwestionują kanadyjskie przepisy wymagające płacenia za wiadomości

Stowarzyszenie Motion Picture Association-Canada reprezentujące m.in. Netflix złożyło wnioski do sądu federalnego o pozwolenie na odwołanie się od zasad i poprosiło o kontrolę sądową (screen: YouTube/CTV News)

Globalne firmy zajmujące się streamingiem kwestionują nowe kanadyjskie przepisy zobowiązujące je do płacenia za wiadomości lokalne. Ich zdaniem rząd Kanady zachował się nierozsądnie i nie podał podstawy prawnej dla tego żądania.

Kanadyjska Komisja ds. Radia, Telewizji i Telekomunikacji (CRTC), krajowy organ regulacyjny nadawców, stwierdziła w czerwcu, że firmy oferujące usługi transmisji strumieniowej w internecie muszą przeznaczać 5 proc. swoich tamtejszych przychodów na wspieranie krajowego systemu nadawczego, w tym na tworzenie wiadomości.

Czytaj też: Dziś okrągły stół w sprawie Prawa autorskiego. „Los polskich mediów w rękach premiera”

Stowarzyszenie Motion Picture Association-Canada reprezentujące m.in. Netflix czy Disneya złożyło wnioski do sądu federalnego o pozwolenie na odwołanie się od zasad i poprosiło o kontrolę sądową.

"Decyzja nie podaje żadnej podstawy do wniosku CRTC o wymaganiu od zagranicznych przedsiębiorstw internetowych włączenia się w produkcję wiadomości" – stwierdzono w złożonym wniosku prawnym.

Wcześniej CTRC informowała, że zasady, które mają wejść w życie we wrześniu, pozwolą zebrać ok. 200 milionów dolarów kanadyjskich (146 mln dol.) rocznie. Inne platformy streamingowe obsługiwane przez MPA-Canada to serwisy oferowane przez Paramount, Sony, NBCUniversal i Warner Bros. Discovery.

Czytaj też: Show Joe Rogana 3 sierpnia na Netfliksie. Jego pierwszy występ na żywo od sześciu lat

(MAC, 10.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.