Zestawienie oglądalności po pierwszym półroczu 2024. TVP 1 i TVN liderami
TVP 1 w grupie ogólnej 4+ uzyskał w pierwszym półroczu średnio 7,09 proc. udziału w rynku (fot. Pixabay.com)
W pierwszym półroczu 2024 roku TVP 1 miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej wśród widzów powyżej 4. roku życia, natomiast TVN prowadził w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59.
W grupie ogólnej 4+:
- TVP 1 uzyskał 7,09 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 7,97 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku;
- TVN zmniejszył udział z 7,09 proc. do 6,6 proc.;
- TVP 2 zmniejszył udział z 7,55 proc. do 6,59 proc.;
- Polsat zanotował spadek z 7,23 proc. do 6,55 proc.
Czytaj też: TV Republika zwiększyła przychody ze sprzedaży o 21 proc. "Przełomowy rok"
Kablowo-satelitarny TVN 24 utrzymał pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych, notując 6,46 proc. udziału wobec 5,04 proc. rok wcześniej.
Dalej były:
- TV Republika – 3,15 proc. (0,1 proc. w pierwszym półroczu 2023),
- TVN Siedem – 3,14 proc. (wzrost z 3,1 proc.),
- TV 4 – 2,8 proc. (spadek z 3,08 proc.),
- TV Puls – 2,77 proc. (spadek z 3,05 proc.)
- i TTV – 1,93 proc. (wzrost z 1,69 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49:
- TVN utrzymał pierwsze miejsce, zmniejszając udział z 8,86 proc. do 8,14 proc.;
- Polsat był drugi – 7,28 proc. (spadek z 7,92 proc.);
- TVP 2 trzeci – 4,8 proc. (spadek z 5,65 proc.);
- TVP 1 czwarty – 4,5 proc. (spadek z 4,72 proc.);
- TVN Siedem zamykał pierwszą piątkę z 4,12 proc. (wzrost z 3,96 proc.).
Czytaj też: Polsat odkrywa karty. "Halo tu Polsat" nowym programem śniadaniowym
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 również na czele był TVN, którego udział w tej grupie to 7,61 proc. (spadek z 8,21 proc.). Polsat miał 6,96 proc. udziału (spadek z 7,77 proc.), TVP 1 – 5,08 proc. (spadek z 5,52 proc.), TVP 2 – 4,99 proc. (spadek z 5,73 proc.), a TVN 24 – 4,16 proc. (wzrost z 3,43 proc.).
W samym czerwcu w grupie ogólnej 4+ prowadził TVP 1 (8,99 proc. wobec 8,35 proc. w czerwcu 2023), przed Polsatem (6,47 proc. wobec 6,89 proc. rok wcześniej), a TVN był trzeci (5,77 proc. wobec 6,61 proc. rok wcześniej). W grupie komercyjnej 16-49 prowadził TVP 1 – 7,74 proc. (5,08 proc. w czerwcu 2023), a w komercyjnej 16-59 też Jedynka – 7,83 proc. (5,98 proc. w czerwcu 2023). TVP 1 nadaje m.in. mecze Euro 2024.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Nowy Press: Chaciński o kulturze, której brak, a także Bojanowski, Nałęcz, CPK oraz Ziobro mediom
(MNIE, KOZ, 02.07.2024)