Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 03, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pomówmy o bezpieczeństwie marek w kontekście rozwoju GenAI (i nie tylko)

W Meta wiele czasu poświęcamy na rozmowy z reklamodawcami i agencjami z całego świata, którzy podkreślają, że oczekują od platform zapewnienia bezpieczeństwa markom oraz kontroli i przejrzystości systemu reklamowego

W czasach, gdy cykl informacyjny trwa 24 godziny na dobę, reklamodawcy muszą stale uwzględniać ryzyko w swoich działaniach. Wymaga to ciągłego dostosowywania strategii mediowej do zmieniającej się rzeczywistości – od kreacji, przez targetowanie i budżety, aż po bezpieczeństwo marki.

Bycie przygotowanym na niespodziewane to podstawa: w ciągu ostatniego roku byliśmy świadkami szybkiego rozwoju generatywnej AI, nowych konfliktów geopolitycznych i ciągłych zmian makroekonomicznych. W tym roku ponad 2 miliardy ludzi idzie do urn wyborczych.

W Meta wiele czasu poświęcamy na rozmowy z reklamodawcami i agencjami z całego świata, którzy podkreślają, że oczekują od platform zapewnienia bezpieczeństwa markom oraz kontroli i przejrzystości systemu reklamowego.

Z tego względu chciałbym podzielić się kilkoma rozwiązaniami, które wprowadzamy w kontekście rozwoju GenAI, ale także - wyborów w ponad 50 krajach na świecie, które odbyły i będą odbywać się w tym roku.

JAK DOTRZYMUJEMY KROKU SZTUCZNEJ INTELIGENCJI

Jednym z naszych podstawowych zobowiązań jest usuwanie treści niezgodnych z zasadami platform – także tych, które zostały stworzone lub zmodyfikowane przez sztuczną inteligencję. AI od lat napędza tworzenie technologii pozwalającej nam na zautomatyzowanie egzekwowania zasad. Wierzymy też, że rozwój AI będzie nam w tym tylko pomagał.

Ludzie powinni wiedzieć, czy to, co widzą w internecie, zostało stworzone przez sztuczną inteligencję. Zwłaszcza, gdy treści dotyczą wyborów. Wprowadziliśmy nowe zasady obejmujące reklamy tworzone z wykorzystaniem AI i dotyczące polityki lub kwestii społecznych. Poinformowaliśmy także, w jaki sposób oznaczamy treści tworzone przez AI, które są publikowane na naszych platformach.

KOMPLEKSOWE PODEJŚCIE DO WYBORÓW

Zadbanie o kwestie związane z wyborami w przestrzeni internetowej to temat zbyt złożony, by mogła się nim zajmować tylko jedna firma. Dlatego wraz z 20 innymi firmami technologicznymi Meta podpisała porozumienie dotyczące zwalczania szkodliwego wykorzystania AI w wyborach w 2024 roku (A Tech Accord to Combat Deceptive Use of AI in 2024 Elections).

Żadna inna firma technologiczna nie robi, ani nie inwestuje więcej niż Meta w związku z ochroną wyborów w internecie – nie tylko w okresie wyborczym. Około 40 tysięcy osób pracuje codziennie nad bezpieczeństwem platform. W 2016 roku zainwestowaliśmy ponad 20 miliardów dolarów w zespoły i technologie, które mają w pomóc w tym obszarze. Chcemy dawać ludziom przestrzeń, w której mogą swobodnie się wypowiadać, promować uczestnictwo w społeczeństwie obywatelskim, a jednocześnie zwalczać ingerencję w wybory.

Wykorzystujemy naszą technologię, aby wykrywać i usuwać treści naruszające standardy – bez znaczenia, czy zostały stworzone przez AI, czy nie. Specjalnie powołane zespoły monitorują na bieżąco przebieg wyborów. W ramach naszego programu fact-checkingowego współpracujemy z prawie setką partnerów na całym świecie, którzy weryfikują treści w ponad 60 językach – w tym w języku polskim.

I DLA NASTOLATKA, I DLA RODZICA

Cyfrowy świat staje się istotną częścią życia młodych ludzi. To przestrzeń, w której tak jak w realnym świecie muszą czuć się bezpiecznie i komfortowo. Dlatego jako twórcy popularnych platform społecznościowych poważnie podchodzimy do kwestii bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia nastolatków online.

W ostatnich latach zarówno Facebook, jak i Instagram stały się jednym z głównych miejsc, w których nastolatki spędzają swój czas. Aby ulepszyć ich doświadczenia na platformie, stworzyliśmy ponad 50 narzędzi i funkcji zaprojektowanych z myślą o młodych ludziach i ich opiekunach, z których większość jest już dostępna w Polsce. Stworzyliśmy także Family Center - miejsce, w którym znajdą materiały, porady ekspertów, wskazówki wspierające rodziny w cyfrowym świecie.

PRIORYTET – BEZPIECZEŃSTWO MARKI

Bezpieczeństwo naszych platform to podstawa. Dlatego niezwykle ważne jest również dla nas, aby reklamodawcy mieli pewność, gdzie i w jakim kontekście pojawiają się ich reklamy.

Od lat oferujemy zestaw opcji dopasowania i bezpieczeństwa marki, a w zeszłym roku uruchomiliśmy także nowy – napędzany AI – filtr asortymentu, który zapewnia dodatkowy poziom kontroli w Aktualnościach na Facebooku oraz Rolkach i Aktualnościach na Instagramie – i dostępny jest m. in. dla języka polskiego. Jeśli nie chcesz, żeby twoje reklamy pojawiały się np. w sąsiedztwie treści dotyczących określonych tematów, możesz zawsze wybrać odpowiednią opcję filtrującą.

Dla większej transparentności reklamodawcy mają również możliwość skorzystania z usług naszych partnerów zewnętrznych. Dają one cenny wgląd w treści, z którymi sąsiadują reklamy i pozwalają dokładnie zmierzyć dopasowanie marki.

Środowiska medialne stają się coraz bardziej złożone, a my równamy krok ze zmianami. Cieszą mnie postępy, jakie poczyniliśmy w kwestii przejrzystości i bezpieczeństwa marek. Wchodząc w drugą połowę tego niezwykłego roku – zarówno pod względem politycznym, jak i technologicznym – będziemy nadal kontynuować naszą pracę na rzecz branży reklamowej.

Adam Nowakowski, partner agencji kreatywnych, CEE

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.