Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 25, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa RMF wypłaci właścicielowi blisko 89 mln zł dywidendy. "Pozycja lidera utrzymywana"

Skonsolidowane przychody Grupy RMF wzrosły o 14,3 proc. (fot. materiały prasowe)

Grupa RMF w 2023 roku wypracowała 202,5 mln zł zysku netto przy 443,3 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Jej właściciel, Bauer Media Invest, otrzyma 88,9 mln zł dywidendy.

Ze skonsolidowanego sprawozdania Grupy RMF zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że jej przychody w porównaniu z 2022 rokiem wzrosły o 14,3 proc.

"Sytuacja finansowa była stabilna"

"Rok 2023 był dobrym rokiem dla Spółek Grupy Kapitałowej. Sytuacja finansowa Grupy była stabilna, pozycja lidera na rynku słuchalności oraz na rynku reklamy radiowej utrzymywana jest od lat, udało się także osiągnąć bardzo dobre wyniki finansowe, mimo trudnej sytuacji gospodarczej" – czytamy w sprawozdaniu.

Czytaj też: RMF FM latem rozda bilety na koncerty. Nowa osoba wśród prowadzących poranki

Według szacunków Publicis Group rynek reklamy radiowej w 2023 roku wzrósł o 12,1 proc. względem 2022 roku i osiągnął najwyższy poziom w historii (881 mln zł). Udział Grupy RMF w rynku reklamy radiowej zwiększył się z 44,4 proc. w 2022 roku do 46,1 proc. w 2023 roku.

Koszty działalności operacyjnej Grupy RMF były wyższe o 12,6 proc. i w 2023 roku wyniosły 192,1 mln zł. Wynagrodzenia pochłonęły 48,1 mln zł, tj. o 18,5 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przeciętne zatrudnienie wzrosło z 334 do 350 pracowników.

Grupa RMF zapłaciła 48,5 mln zł podatku dochodowego, czyli o 15,8 proc. więcej. Jej skonsolidowany zysk netto wzrósł o 17,3 proc. – z 172,6 mln zł w 2022 roku do 202,5 mln zł w 2023 roku.

RMF FM ma 29,6 proc. udziału w czasie słuchania

Sama spółka Grupa RMF w 2023 roku miała 431,6 mln zł przychodów (wzrost o 11,2 proc.) i 168,9 mln zł zysku netto (wzrost o 6,4 proc.). Na dywidendę, która niemal w całości trafiła do Bauer Media Invest GmbH, zdecydowano się przeznaczyć 88,9 mln zł (pozostałe 80 mln zł zasili fundusz rezerwowy).

Czytaj też: W Radiu Zet poranne rozmowy przez wakacje. Poprowadzą Lubecka i Kutyna

Dla porównania, za 2022 rok dywidenda dla Bauer Media Invest wyniosła 77,7 mln zł, za 2021 rok – 113 mln zł, a za 2020 rok – 129,6 mln zł. 

W 2023 roku RMF FM uzyskał 29,6 proc. udziału w czasie słuchania (spadek z 31 proc. w 2022 roku). Udział RMF Maxx wynosił 3,4 proc. (spadek z 3,7 proc.), a RMF Classic – 1,5 proc. (1,5 proc. przed rokiem). Łączny udział Grupy RMF w czasie słuchania spadł z 37,1 proc. w 2022 roku do 35,4 proc. w 2023 roku (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar).

Czytaj też: Renata Grochal, Jacek Czarnecki i Jarosław Kuźniar we wspólnym projekcie Polskiego Radia

(KOZ, 25.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.