O starcie Krzysztofa Stanowskiego w wyborach prezydenckich  |  Oglądalność "Tele-Ekspresu wPolsce24"  |  Dział strategicznych analiz digitalowych w Agorze  |  Zwycięzcy przetargu na promocję KPO  |  Talk-show Magdy Gessler  |  TVP wyprodukowała trzeci sezon serialu  |  Stanowisko head of product w Burda Media Polska  |  Kabarety w naziemnej Telewizji WP  |  Tele 5 wiosną z dwiema polskimi produkcjami  |  Kanał Golf Zone testuje  |  Konsultant zarządu Time SA  |  Zestawienie serwisów w grupie biznes, finanse i prawo  |  Przetarg mediowy NASK  |  PARP poszukuje  |  Castorama Polska potwierdza  |  Nine Entertainment kupi serwis streamingowy firmy Optus  |  ARD i ZDF z prawami do transmisji Euro 2028  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

O starcie Krzysztofa Stanowskiego w wyborach prezydenckich  |  Oglądalność "Tele-Ekspresu wPolsce24"  |  Dział strategicznych analiz digitalowych w Agorze  |  Zwycięzcy przetargu na promocję KPO  |  Talk-show Magdy Gessler  |  TVP wyprodukowała trzeci sezon serialu  |  Stanowisko head of product w Burda Media Polska  |  Kabarety w naziemnej Telewizji WP  |  Tele 5 wiosną z dwiema polskimi produkcjami  |  Kanał Golf Zone testuje  |  Konsultant zarządu Time SA  |  Zestawienie serwisów w grupie biznes, finanse i prawo  |  Przetarg mediowy NASK  |  PARP poszukuje  |  Castorama Polska potwierdza  |  Nine Entertainment kupi serwis streamingowy firmy Optus  |  ARD i ZDF z prawami do transmisji Euro 2028  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

O starcie Krzysztofa Stanowskiego w wyborach prezydenckich  |  Oglądalność "Tele-Ekspresu wPolsce24"  |  Dział strategicznych analiz digitalowych w Agorze  |  Zwycięzcy przetargu na promocję KPO  |  Talk-show Magdy Gessler  |  TVP wyprodukowała trzeci sezon serialu  |  Stanowisko head of product w Burda Media Polska  |  Kabarety w naziemnej Telewizji WP  |  Tele 5 wiosną z dwiema polskimi produkcjami  |  Kanał Golf Zone testuje  |  Konsultant zarządu Time SA  |  Zestawienie serwisów w grupie biznes, finanse i prawo  |  Przetarg mediowy NASK  |  PARP poszukuje  |  Castorama Polska potwierdza  |  Nine Entertainment kupi serwis streamingowy firmy Optus  |  ARD i ZDF z prawami do transmisji Euro 2028  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Czerwiec 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Legia najbardziej medialnym klubem, Robert Lewandowski piłkarzem. Analiza IMM

Robert Lewandowski jest niezmiennie najbardziej medialnym piłkarzem spośród polskich zawodników występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich (screen: YouTube/Łączy nas piłka)

W maju br. Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy, ale jej przewaga nad kolejnymi zespołami znacząco stopniała. Na drugiej pozycji znalazł się Śląsk Wrocław, a podium zestawienia zamyka Lech Poznań – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze z dużą przewagą wygrywa Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy liderem pozostaje Robert Lewandowski.

Legia Warszawa w maju odnotowała najwięcej publikacji zarówno w prasie, jak i internecie. Najbardziej medialnym spotkaniem w minionym miesiącu był wyjazdowy mecz z Lechem Poznań. Polski klasyk był szeroko omawiany w mediach, ponieważ towarzyszył mu dodatkowy kontekst ewentualnych awansów do europejskich pucharów w przyszłym sezonie.

Ranking medialności polskich klubów piłkarskich

Wśród mediów internetowych o Legii najczęściej pisano w serwisach Gol24.pl, Przegladsportowy.onet.pl oraz Weszlo.com. W prasie klub z Warszawy najczęściej był obecny w "Przeglądzie Sportowym", "Piłce Nożnej" oraz "Gazecie Współczesnej".

Czytaj też: Havas: Polacy chcą, aby ich preferowane marki sponsorowały ulubione drużyny sportowe

Drugie miejsce w zestawieniu – tak samo jak w rozgrywkach – zajął Śląsk Wrocław. Bardzo udany sezon klubu wywołał sporo przychylnych publikacji na temat zespołu z Dolnego Śląska. Zwłaszcza ostatni tydzień ubiegłego miesiąca wpłynął na tak wysoką pozycję.

Podium medialności zamyka Lech Poznań. Swoją pozycję w majowym rankingu klub zawdzięczać może kibicom, którzy podczas ostatniego meczu z Koroną Kielce urządzili na trybunach piknik, co przykuło uwagę mediów. Filmiki z tego wydarzenia były publikowane w wielu portalach internetowych oraz szeroko komentowane przez internautów.

Press

"Piłka w grze" (dawniej "Polska Piłka") to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 przez PSMM Monitoring & More) (screen: Biuro.mediacontact.pl)

Czołową dziesiątkę rankingu medialności uzupełniają: Jagiellonia Białystok (która ostatecznie zdobyła mistrzostwo Polski w sezonie 2023/2024), Pogoń Szczecin, Raków Częstochowa, Korona Kielce, Ruch Chorzów, Radomiak Radom i Górnik Zabrze.

Lewandowski niezmiennie najbardziej medialnym piłkarzem

W przypadku klubów grających w Fortuna I Lidze w maju kolejny już raz najpopularniejsza okazała się Wisła Kraków, która odnotowała najwięcej wzmianek zarówno w internecie, jak i prasie. "Biała Gwiazda" z początkiem ubiegłego miesiąca zdobyła Puchar Polski, w którego finale wygrała z grającą w Ekstraklasie drużyną Pogoni Szczecin. Za jej plecami znalazły się dwa kluby z Trójmiasta – Lechia Gdańsk i Arka Gdynia.

Czytaj też: Szymon Marciniak ambasadorem marki Aluprof. Będzie międzynarodowa kampania

W czołowej dziesiątce najbardziej medialnych klubów znalazły się także: Motor Lublin, Wisła Płock, Górnik Łęczna, Zagłębie Sosnowiec, Stal Rzeszów, GKS Katowice i Bruk-Bet Termalica Nieciecza.

Robert Lewandowski jest niezmiennie najbardziej medialnym piłkarzem spośród polskich zawodników występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich. Na drugim miejscu znalazł się bramkarz naszej reprezentacji Wojciech Szczęsny, a na trzecim napastnik Arkadiusz Milik, który powrócił na podium zestawienia po tym, jak zdobył bramkę w hicie przedostatniej kolejki włoskiej ligi.

Tuż za nim uplasował się największy nieobecny na zgrupowaniu kadry narodowej przed Euro 2024 – Matty Cash, o którym najczęściej pisano właśnie w kontekście powołań selekcjonera reprezentacji Michała Probierza. Czołową piątkę zamyka Piotr Zieliński, a kolejne miejsca zajęli: Łukasz Skorupski, Marcin Bułka, Tymoteusz Puchacz, Nicola Zalewski i Jakub Kiwior.

Czytaj też: Po przedłużeniu współpracy PZPN z InPostem. Zdołano załagodzić sytuację

(MAC, 22.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.