Spadła słuchalność RMF FM, a wzrosła Radia Zet – do 15,4 proc. Badanie Radio Track
Słuchalność Radia Zet wzrosła z 13,2 proc. do 15,4 proc. (fot. Pexels.com)
W okresie marzec-maj 2024 wzrosła słuchalność Radia Zet, a spadła RMF FM i Programu I Polskiego Radia.
W najnowszej fali badania Radio Track RMF FM zdobył 29,3 proc. udziału w czasie słuchania wobec 29,7 proc. rok wcześniej. Słuchalność Radia Zet wzrosła rok do roku z 13,2 proc. do 15,4 proc., co jest najlepszym wynikiem Zetki od okresu kwiecień-czerwiec 2014, kiedy miała ona 15,9 proc.
Czytaj też: Zysk nadawcy RMF FM wzrósł w 2023 roku o blisko 58 proc. "Zadowalający wynik"
Udział Programu I Polskiego Radia wyniósł 4,5 proc. (spadek z 4,8 proc.), Programu III – 1,9 proc. (1,9 proc. przed rokiem), Programu II – 0,6 proc. (wzrost z 0,4 proc.), a Polskiego Radia 24 – 0,6 proc. (spadek z 1,1 proc.). Radio Maryja zanotowało lepszy wynik niż radiowa Trójka – 2 proc. (wzrost z 1,7 proc.).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych:
- prowadziło Radio Vox FM, notując 3 proc. (spadek z 3,4 proc.),
- dalej Tok FM – 2,9 proc. (spadek z 3 proc.),
- Antyradio – 2,6 proc. (wzrost z 2,5 proc.),
- RMF Classic – 1,4 proc. (spadek z 1,5 proc.),
- Radio Wnet – 0,5 proc. (wzrost z 0,2 proc.)
- i Muzo.fm – 0,5 proc. (spadek z 0,7 proc.).
Czytaj też: Marcin Grzebielucha z Tok FM przeszedł do Radia Zet. Z Eurozet do Eurozet
Eska, czyli lider wśród sieci, zmniejszyła słuchalność z 7,2 proc. do 6,9 proc. Wyniki poprawiły Radio Złote Przeboje (z 2,7 proc. do 2,8 proc.), Radio Plus (z 1,8 proc. do 2,1 proc.), Meloradio (z 1,1 proc. do 1,2 proc.) i Rock Radio (z 0,4 proc. do 0,7 proc.).
Regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 uzyskały 4,6 proc. (podobnie jak rok temu), RMF Maxx – 3,4 proc. (spadek z 3,5 proc.), Radio Pogoda – 1,1 proc. (spadek z 1,5 proc.), Eska2 – 0,8 proc. (0,8 proc. Radia SuperNova przed rokiem), a Chillizet – 0,2 proc. (spadek z 0,3 proc.).
Czytaj też: RMF FM wysyła siedem osób na Mistrzostw Europy 2024 do Niemiec
(KOZ, 11.06.2024)