Zysk nadawcy RMF FM wzrósł w 2023 roku o blisko 58 proc. "Zadowalający wynik"
Zysk nadawcy radia RMF FM wzrósł z 14,8 mln zł w 2022 roku do 23,4 mln zł w 2023 roku (fot. materiały prasowe)
Spółka Radio Muzyka Fakty Grupa RMF, nadawca RMF FM, w 2023 roku wypracowała 23,4 mln zł zysku netto przy 132,9 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki wzrosły o 18,8 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.
"Zysk netto osiągnął wysoce zadowalający wynik"
Koszty działalności operacyjnej były wyższe o 13,3 proc. i pochłonęły 100,7 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 17,1 mln zł, tj. o 14,6 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przeciętne zatrudnienie wzrosło ze 122 pracowników w 2022 roku do 130 pracowników w 2023 roku.
Czytaj też: Likwidatorzy rozgłośni regionalnych: Maciej Świrski celowo niszczy media
Spółka Radio Muzyka Fakty Grupa RMF zwiększyła zysk netto o 57,6 proc. – z 14,8 mln zł w 2022 roku do 23,4 mln zł w 2023 roku. Zysk w całości przeznaczony został na wypłatę dywidendy dla Grupy RMF.
"Spółka osiągnęła zadowalające wyniki ze sprzedaży (+19%), przy jednoczesnym wzroście kosztów operacyjnych (+13%) w porównaniu z rokiem poprzednim. Pomimo wysokiej inflacji i znacznego wzrostu kosztów podstawowej działalności, zysk netto Spółki osiągnął wysoce zadowalający wynik i wzrósł ponad 8 mln zł w stosunku do roku poprzedniego" – czytamy w jej sprawozdaniu.
Spadł łączny udział Grupy RMF w czasie słuchania
Z kolei spółka Multimedia, nadawca stacji sieci RMF Maxx, uzyskała w 2023 roku 39,4 mln zł przychodów (wzrost o 30,5 proc. względem 2022 roku) i 8,1 mln zł zysku netto (wobec 2,8 mln zł rok wcześniej). Na wypłatę dywidendy (dla Grupy RMF) trafiło 6,6 mln zł, a 1,5 mln zł na pokrycie ujemnego kapitału zapasowego powstałego w wyniku połączenia spółek.
Czytaj też: Marcin Grzebielucha z Tok FM przeszedł do Radia Zet. Z Eurozet do Eurozet
Spółka Opera FM, nadawca ponadregionalnego radia RMF Classic, miała 10,5 mln zł przychodów (wzrost o 17,8 proc.) i 1,4 mln zł zysku netto (wzrost o 79,4 proc.). Zysk przeznaczony został na wypłatę dywidendy Grupie RMF.
W 2023 roku RMF FM uzyskał 29,6 proc. udziału w czasie słuchania (spadek z 31 proc. w 2022 roku). Udział RMF Maxx wynosił 3,4 proc. (spadek z 3,7 proc.), a RMF Classic – 1,5 proc. (1,5 proc. przed rokiem). Łączny udział Grupy RMF w czasie słuchania spadł z 37,1 proc. w 2022 roku do 35,4 proc. w 2023 roku (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar).
Czytaj też: Jacek Kurski nie dostał się do Parlamentu Europejskiego. Były prezes TVP bez mandatu
(KOZ, 10.06.2024)