Nowi redaktorzy naczelni w dziennikach Polska Press. Zmiany w ośmiu tytułach
Polska Press wybrała pierwszych nowych naczelnych dla swoich tytułów (fot. Marcin Obara/PAP)
Polska Press wyłoniła z otwartej rekrutacji pierwszych redaktorów naczelnych ośmiu tytułów i serwisów regionalnych. Po raz pierwszy w historii firmy przeprowadzono tak dużą i otwartą rekrutację na stanowiska szefów redakcji.
Serwisy i dzienniki: "Gazeta Pomorska", "Express Bydgoski" (Bydgoszcz), "Nowości – Dziennik Toruński" (Toruń) objęła Alicja Polewska-Matusewicz, dotychczasowa p.o. redaktora naczelnego. Nowa redaktor naczelna związana jest z Polska Press Grupą od początku swojej kariery, którą rozpoczęła w 1991 roku jako młodszy reporter w "Gazecie Pomorskiej". Następnie była reporterką, kierowniczką działu reporterskiego, wydawcą, a w latach 2008-2024 zastępcą redaktora naczelnego. Ukończyła studia magisterskie na kierunku "politologia i dziennikarstwo" na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także liczne kursy i szkolenia menadżerskie i psychologiczne.
Czytaj też: Przewodniczący KRRiT i RMN spotkają się z szefami mediów publicznych. Ale z "legalnymi"
Na nowego redaktora naczelnego "Głosu Wielkopolskiego" powołany został Leszek Waligóra – dotychczasowy p.o. redaktora naczelnego. Od ponad 25 lat związany jest Polska Press Grupą, gdzie zaczynał jako dziennikarz, a następnie był szefem działu reporterów, sekretarzem redakcji, szefem działu gospodarczego, a także zastępcą redaktora naczelnego "Głosu Wielkopolskiego". W przeszłości był również związany z ogólnopolskim dziennikiem "Parkiet – Gazeta Giełdy i Inwestorów". Jest absolwentem studiów ekonomicznych, a także studiów podyplomowych na kierunku "coaching menadżerski" na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ukończył również szkolenia z zakresu zarządzania zespołem, dziennikarstwa multimedialnego oraz przywództwa.
Stanowisko redaktora naczelnego rzeszowskich "Nowin" obejmie Stanisław Sowa, który od 2006 do 2021 roku był już redaktorem naczelnym dziennika "Nowiny". Wcześniej, w latach 1992-1999, był sekretarzem redakcji. Jest on od początku swojej kariery zawodowej związany z mediami. Studiował administrację na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończył także wiele kursów związanych z zarządzaniem, marketingiem i psychologią.
Na stanowisko redaktor naczelnej "Gazety Wrocławskiej" i "Gazety Lubuskiej" została powołana Maja Majewska. Nowa redaktor naczelna ma wieloletnie doświadczenie w dziennikarstwie lokalnym i regionalnym. Przez ostatnie lata związana była z Polskim Radiem Wrocław, gdzie od 2011 roku była wiceszefem newsroomu, a w ostatnich 4 latach pracowała w archiwum stacji. W przeszłości związana była już z Polska Press Grupą, gdzie w latach 2005 – 2006 była szefem działu miejskiego w "Naszym Mieście Wrocław". Doświadczenie na stanowiskach kierowniczych zdobywała również w redakcjach dzienników "Fakt" i "Echo Miasta".
Czytaj też: Izba Wydawców Prasy zmienia projekt ustawy ratunkowej dla prasy. "Wielkim potencjałem jest Poczta Polska"
Nowym redaktorem naczelnym ogólnopolskiego magazynu "Strefa Biznesu" i portalu StrefaBiznesu.pl oraz dyrektorem wydawniczym serwisów tematycznych Polska Press Grupy, został Rafał Kerger. Będzie nadzorował serwisy zajmujące się tematyką: biznes, energetyka, rolnictwo, ekologia, nieruchomości, budownictwo i edukacja. Kreger to doświadczony manager i wieloletni redaktor naczelny portali należących do Grupy PTWP: Portal Samorządowy, PulsHR.pl oraz WNP.PL. Przez lata brał czynny udział w przygotowaniu m.in. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jest absolwentem studiów filologicznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
Rekrutacje na pozostałe stanowiska redaktorów naczelnych w Polska Press Grupie są na końcowym etapie i wkrótce zostaną ogłoszone kolejne nominacje.
– Zatrudniamy redaktorów naczelnych, którzy mają ogromne doświadczenie zawodowe i którzy bardzo dobrze znają rynki, na których będą pracować. Jestem przekonany, że ich umiejętności i zaangażowanie przyczynią się do dynamicznego rozwoju naszych serwisów i tytułów, a także wzmocnią naszą pozycję. Ich wizja rozwoju, pokrywa się z wizją firmy, a także oczekiwaniami czytelników oraz branży. Wprowadzane zmiany pozwolą nam także odbudować relacje biznesowe – mówi Zenon Nowak, Prezes Zarządu Polska Press Grupy.
Czytaj też: Samochody Telewizji Polskiej znów będą widoczne na ulicach. Wraca branding
(PAR, 03.06.2024)