Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Maj 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

CMWP broni katolickiego radia, które nie dostało akredytacji na festiwal w Opolu

Katolickie Radio Zamość było akredytowane na festiwalu w Opolu przez ostatnich kilka lat (screen: Katolickie Radio Zamość)

Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP stanęło w obronie Katolickiego Radia Zamość, które nie otrzymało akredytacji na Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu. Szefowa CMWP Jolanta Hajdasz twierdzi, że przyczyną jest przymiotnik "katolickie" w nazwie radia.

O akredytację na opolskim festiwalu starał się ks. Wojciech Iwanicki, dziennikarz muzyczny Katolickiego Radia Zamość. Przedstawiciel KFFP odpowiedzialny za kontakt z dziennikarzami przekazał dziennikarzowi telefonicznie, że jego redakcja w tym roku nie otrzyma akredytacji, ponieważ "nie została ona przyznana".

TVP: "Liczba akredytacji jest ograniczona"

Na stronie SDP i w rozmowie z Katolickim Radiem Zamość szefowa CMWP sugerowała, że przyczyną odmowy jest katolicki charakter radia, a katolicy są w Polsce "obywatelami drugiej kategorii".

Czytaj też: Marcin Dobski dołączył do TV Republika. "Jestem częścią działu śledczego"

"Liczba bezpłatnych akredytacji dziennikarskich uprawniających media do wstępu na 61. KFPP w Opolu jest ograniczona. Festiwal cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem mediów, dlatego TVP nie jest w stanie ugościć wszystkich chętnych. Informacja, jakoby powodem odmowy był katolicki charakter Radia Zamość jest nieprawdziwa" – poinformował "Presserwis" dział komunikacji korporacyjnej TVP.

– Przez kilka lat dostawaliśmy te akredytacje, ale jak w tym roku jej nie mamy – to świat z tego powodu się nie zawali – mówi ks. Sylwester Zwolak, dyrektor rozgłośni.

Brak słuchaczy w grupie do 49 lat

Zwolak dodaje, że radio nadaje na obszarze diecezji zamojsko-lubaczowskiej, zamieszkanej przez 400 tys. ludzi. Według danych Krajowego Instytutu Mediów jego zasięg lokalny utrzymywał się od kwietnia 2023 do stycznia 2024 na poziomie 0,1 proc.

Czytaj też: Węgierska TV2 komentuje start w konkursie KRRiT. "Kanał PTV głównie dla kobiet"

Słuchacze w badaniach zadeklarowali, że audycji stacji słuchają średnio przez ok. 4,5 godziny dziennie. Najwięcej słuchaczy Katolickie Radio Zamość ma w grupie 75+, a w grupie do 49 lat nie ma ich wcale. Według KIM stacja też nie ma w ogóle słuchaczy na obszarach miejskich.

Potwierdza to pośrednio Michał Kamiński, redaktor naczelny "Tygodnika Zamojskiego", największego tygodnika lokalnego w Polsce. – Wiem, że takie radio istnieje, ale nigdy go nie słyszałem i nie znam nikogo, kto by go słuchał – mówi.

Czytaj też: Do końca roku ustawa medialna będzie gotowa? Minister kultury: "Liczymy na to"

(PAR, 28.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.