Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Maj 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

CMWP broni katolickiego radia, które nie dostało akredytacji na festiwal w Opolu

Katolickie Radio Zamość było akredytowane na festiwalu w Opolu przez ostatnich kilka lat (screen: Katolickie Radio Zamość)

Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP stanęło w obronie Katolickiego Radia Zamość, które nie otrzymało akredytacji na Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu. Szefowa CMWP Jolanta Hajdasz twierdzi, że przyczyną jest przymiotnik "katolickie" w nazwie radia.

O akredytację na opolskim festiwalu starał się ks. Wojciech Iwanicki, dziennikarz muzyczny Katolickiego Radia Zamość. Przedstawiciel KFFP odpowiedzialny za kontakt z dziennikarzami przekazał dziennikarzowi telefonicznie, że jego redakcja w tym roku nie otrzyma akredytacji, ponieważ "nie została ona przyznana".

TVP: "Liczba akredytacji jest ograniczona"

Na stronie SDP i w rozmowie z Katolickim Radiem Zamość szefowa CMWP sugerowała, że przyczyną odmowy jest katolicki charakter radia, a katolicy są w Polsce "obywatelami drugiej kategorii".

Czytaj też: Marcin Dobski dołączył do TV Republika. "Jestem częścią działu śledczego"

"Liczba bezpłatnych akredytacji dziennikarskich uprawniających media do wstępu na 61. KFPP w Opolu jest ograniczona. Festiwal cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem mediów, dlatego TVP nie jest w stanie ugościć wszystkich chętnych. Informacja, jakoby powodem odmowy był katolicki charakter Radia Zamość jest nieprawdziwa" – poinformował "Presserwis" dział komunikacji korporacyjnej TVP.

– Przez kilka lat dostawaliśmy te akredytacje, ale jak w tym roku jej nie mamy – to świat z tego powodu się nie zawali – mówi ks. Sylwester Zwolak, dyrektor rozgłośni.

Brak słuchaczy w grupie do 49 lat

Zwolak dodaje, że radio nadaje na obszarze diecezji zamojsko-lubaczowskiej, zamieszkanej przez 400 tys. ludzi. Według danych Krajowego Instytutu Mediów jego zasięg lokalny utrzymywał się od kwietnia 2023 do stycznia 2024 na poziomie 0,1 proc.

Czytaj też: Węgierska TV2 komentuje start w konkursie KRRiT. "Kanał PTV głównie dla kobiet"

Słuchacze w badaniach zadeklarowali, że audycji stacji słuchają średnio przez ok. 4,5 godziny dziennie. Najwięcej słuchaczy Katolickie Radio Zamość ma w grupie 75+, a w grupie do 49 lat nie ma ich wcale. Według KIM stacja też nie ma w ogóle słuchaczy na obszarach miejskich.

Potwierdza to pośrednio Michał Kamiński, redaktor naczelny "Tygodnika Zamojskiego", największego tygodnika lokalnego w Polsce. – Wiem, że takie radio istnieje, ale nigdy go nie słyszałem i nie znam nikogo, kto by go słuchał – mówi.

Czytaj też: Do końca roku ustawa medialna będzie gotowa? Minister kultury: "Liczymy na to"

(PAR, 28.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.