Przychody Wirtualnej Polski w segmencie reklama i subskrypcje wzrosły tylko o 2 proc.
- Mimo dobrego stycznia i lutego mamy umiarkowane nastroje - mówi prezes Jacek Świderski (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska Holding SA w pierwszym kwartale 2024 roku wypracowała 19 mln zł zysku netto przy 349,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka spodziewała się wyższych przychodów.
Przychody Wirtualnej Polski w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 roku wzrosły o 12,7 proc., a zysk netto - o 16,7 proc. Skorygowana EBITDA wyniosła 84,3 mln zł, co oznacza wzrost o 10,9 proc.
Przychody segmentu reklama i subskrypcje wzrosły o 2 proc. - do 166,4 mln zł, z czego 161,3 mln zł stanowiły wpływy gotówkowe (wzrost o 1,9 proc.). Skorygowana EBITDA tego segmentu spadła o 9 proc. i wyniosła 54,5 mln zł, co oznacza marżę EBITDA na poziomie 33,8 proc. w porównaniu z 37,8 proc. rok temu.
- Gdy budżetowaliśmy ten rok, to zakładaliśmy, że przychody będą w nieco lepszym miejscu już w pierwszym kwartale. Są one z naszego punktu widzenia na rozczarowujących dynamikach - przyznał na spotkaniu z dziennikarzami Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding. Pytany o wyniki w kolejnych kwartałach, stwierdził: - Długoterminowy trend pokazujący 20 procent to jest to, w co celujemy, co ostatnio nam się udawało. W tym kwartale pokazaliśmy 11 procent, czyli połowę naszego naturalnego targetu, do którego dążymy.
Jacek Świderski wskazywał, że w pierwszym kwartale PKB rósł o 2 proc., a sprzedaż detaliczna o 5 proc. - Jeżeli chodzi o rynek displayowy, z pewnością ożywienia, jakie jest w makroekonomii, czyli 5 procent, jeszcze nie widzimy. Raczej jesteśmy w okolicach zera. Mimo dobrego stycznia i lutego mamy umiarkowane nastroje - mówił prezes Świderski. Tłumaczył, że branża internetowa żyje głównie z segmentu odzieżowego, elektroniki i mebli, a tam wciąż nie ma zauważalnego odbicia.
Segment turystyka zapewnił WP 126 mln zł przychodów, czyli o 36,2 proc. więcej, niż przed rokiem. Skorygowana EBITDA wzrosła z 10 mln zł do 22,8 mln zł. Spadły za to przychody segmentu finanse konsumenckie - o 3,1 proc., do 47,5 mln zł. Skorygowana EBITDA była wyższa o 2,3 proc. i wyniosła 6,4 mln zł.
Wirtualna Polska nie zamierza rezygnować z kolejnych akwizycji. - Chcemy przed wakacjami domknąć transakcję e-commerce - ujawnił Świderski.
(KOZ, 24.05.2024)