"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 17, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Vectra i Multimedia Polska z zarzutami prezesa UOKiK za niejasne zasady udzielania rabatów

Jeśli zarzuty się potwierdzą, Vectrze i Multimedia Polska grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu (fot. materiały prasowe)

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wszczął postępowania wobec operatorów kablowych Vectra i Multimedia Polska (oba z Grupy Vectra). Zarzuty Urzędu dotyczą sposobu prezentowania cen i pozbawiania konsumentów rabatu w sytuacji, gdy nie opłacili oni w terminie opłaty za usługi.

W ofertach Vectry i Multimedia Polska rabat cenowy jest przyznawany za korzystanie z elektronicznych faktur, wyrażenie zgód marketingowych i terminowe regulowanie płatności.

"Prezes UOKiK w toku prowadzonych postępowań ustalił, że cena usług uwzględniająca te rabaty prezentowana jest jak cena standardowa, co może wprowadzać w błąd. Ma to miejsce zarówno w przekazach marketingowych, jak i podczas rozmów sprzedażowych z konsultantem" - poinformował UOKiK.

Według Urzędu konsument nie otrzymuje od razu jasnej informacji, że nieudzielenie zgód, np. marketingowych, lub ich wycofanie będzie się wiązało z wyższymi opłatami. Ponadto klientom, którzy nie opłacają rachunków w terminie lub mają zaległości w płatnościach, Vectra i Multimedia Polska podwyższają ceny opłat o wartość rabatu. Rabat można odzyskać dopiero po uiszczeniu zaległych i aktualnych płatności.

Czytaj też: Kowalczyk: Nie tylko Szmydt. Inni Polacy też brylują w mediach wschodniej propagandy

Zdaniem Urzędu operatorzy zastrzegli sobie możliwość podwójnego karania abonentów. "Niezależnie od cofnięcia zniżek, mogą naliczać odsetki za opóźnienia w regulowaniu należności. Zdaniem Prezesa UOKiK taka praktyka obu przedsiębiorców może naruszać zbiorowe interesy konsumentów" - podano w komunikacie.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, Vectrze i Multimedia Polska grozi kara do wartości 10 proc. rocznego obrotu.

Biuro prasowe Vectry nie odniosło się do zarzutów Urzędu.

Grupa kapitałowa Vectra w 2022 roku miała 131,8 mln zł straty netto przy 1,58 mld zł przychodów ze sprzedaży. Z kolei sama Vectra SA w 2022 roku odnotowała 941 mln zł przychodów ze sprzedaży i 126,5 mln zł straty netto, a Multimedia Polska - 13,5 mln zł zysku netto przy 518,2 mln zł przychodów ze sprzedaży - dane z Krajowego Rejestru Sądowego. Brak jeszcze danych za 2023.

(MNIE, 17.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.