W I kwartale "Fakt" liderem sprzedaży dzienników. W górę tylko "Przegląd Sportowy"
Średnia sprzedaż wydania dzienników ogólnopolskich w I kwartale 2024 roku spadła o 9,7 proc., sprzedaż e-wydania wzrosła zaś o 0,6 proc.
W I kwartale 2024 roku „Fakt” obronił tytuł lidera wśród dzienników ogólnopolskich. Wzrost średniej sprzedaży wydania zanotował tylko „Przegląd Sportowy”.
• Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszym kwartale 2024 roku wyniosła 117 475 egz., czyli o 10,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie w 2023 roku.
• Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media), który sprzedawał średnio 68 839 egz. (spadek o 8,2 proc.).
• Na trzecim miejscu uplasowała się "Gazeta Wyborcza" (Agora), rozchodząca się w 35 837 egz. (spadek o 15,4 proc.).
• Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wynosiła 25 531 egz. (spadek o 17,5 proc.).
• "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor) rozchodził się w 24 290 egz. (spadek o 13,7 proc.).
Dalej w zestawieniu były: "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) - 15 781 egz. (spadek o 15,2 proc.), "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) - 19 550 egz. (wzrost o 25,0 proc.), "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) - 13 053 egz. (spadek o 1,2 proc.) i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 2737 egz. (spadek o 21,9 proc.).
Najwięcej e-wydań - 15 506 egz. - sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna" (spadek o 1,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2023 roku). Poziom 10 tys. przekroczyły również: "Rzeczpospolita" - 14 401 egz. (wzrost o 2,5 proc.) i "Puls Biznesu" - 10 692 egz. (wzrost o 3 proc.).
Średnia sprzedaż wydania dzienników ogólnopolskich w I kwartale 2024 roku spadła o 9,7 proc., sprzedaż e-wydania wzrosła zaś o 0,6 proc.
(MZD, 09.05.2024)