Prawie 10 mln polskich internautów słucha podcastów. Badanie Grupy Eurozet
Rośnie również znajomość słowa podcast – 78 proc. badanych internautów wie, co kryje się pod tym pojęciem. W 2020 roku liczba ta wynosiła jeszcze tylko 58 proc. (fot. Ivan Samkov/Pexels.com)
W 2023 roku przynajmniej raz w miesiącu podcastów słuchało 9,8 mln polskich internautów – wynika z piątej edycji badania "Słuchacz podcastów w Polsce" przygotowanego przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe.
Zasięg miesięczny podcastów wzrósł z 31,1 proc. w 2022 roku do 37,1 proc. w 2023 roku. Przekładając to na liczby bezwzględne, liczba osób, które przynajmniej raz w miesiącu słuchały w 2023 roku podcastów, wzrosła rok do roku o ponad 1,6 mln, do 9,8 mln.
Podcasty to już "absolutnie masowe medium"
"W Polsce rośnie liczba heavy userów podcastów. To już absolutnie masowe medium. W ubiegłym roku przynajmniej raz w tygodniu słuchało ich 7 mln osób, czyli ponad jedna czwarta internautów" – skomentował w komunikacie Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną w Grupie Eurozet.
Czytaj też: Zmiany w Radiu 357. Aneta Kowalska w zarządzie i brak liczników na Patronite.pl
Zasięg tygodniowy podcastów wśród użytkowników sieci w 2023 roku wyniósł 26,5 proc., co oznacza wzrost z 21,2 proc. w 2022 roku.
Rośnie również znajomość słowa podcast. 78 proc. badanych internautów wie, co kryje się pod tym pojęciem, podczas gdy w 2022 roku – 71 proc., a jeszcze w 2020 roku – 58 proc.
Zasięg miesięczny podcastów wzrósł z 31,1 proc. w 2022 roku do 37,1 proc. w 2023 roku (fot. materiały prasowe)
Publicis Groupe zrealizował badania na grupie 8125 internautów powyżej 15. roku życia metodą CAWI.
Czytaj też: Program III z nową ramówką. Serwisów w Trójce nie będą przedstawiać już Kozińska i Jarek
(KOZ, 06.04.2024)