Przez decyzję WP publikacja wyników Mediapanelu opóźniona  |  Prezenter kanału Wydarzenia 24  |  80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Przez decyzję WP publikacja wyników Mediapanelu opóźniona  |  Prezenter kanału Wydarzenia 24  |  80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Przez decyzję WP publikacja wyników Mediapanelu opóźniona  |  Prezenter kanału Wydarzenia 24  |  80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 29, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

O świętach w telewizji. W Boże Narodzenie więcej widzów, w Wielkanoc większy popyt

– Gdy spojrzymy na trzydniowy okres świąteczny, to Wielkanoc zazwyczaj zdobywa większe budżety – mówi Bartosz Zientek (fot. Pixabay.com)

Pod względem oglądalności większy potencjał od Wielkanocy ma Boże Narodzenie. Z kolei jednak większym zainteresowaniem reklamodawców cieszy się Wielkanoc – analizuje Bartosz Zientek, prezes domu mediowego Media Context.

Zientek ocenia, że w aspekcie czysto mediowym zdecydowaną przewagę ma Boże Narodzenie. Mimo że w tym okresie w głównych stacjach panują już mniej atrakcyjne ramówki i więcej w nich powtórek, to emitowane wtedy programy są w stanie zgromadzić większy udział w widowni niż w okresie wielkanocnym. Ponadto zimą ludzie spędzają więcej czasu w domu, a co za tym idzie – także przed telewizorem. Wpisują się też w telewizyjne rytuały – na przykład takie jak oglądanie filmu "Kevin sam w domu".

Okres wielkanocny bardziej newralgiczny

– Jeżeli natomiast spojrzymy na aspekt biznesowy, tutaj już szala zaczyna przechylać się w stronę świąt Wielkanocy – mówi Zientek. Jego zdaniem wpływ na to ma przede wszystkim naturalna sezonowość koniunktury, z której wynika również sezonowość cen oraz ramówek w telewizji. – W okresie wiosennym wiele branż notuje wzrosty sprzedaży i przez to zainteresowanie reklamodawców tym okresem jest większe – ocenia.

Czytaj też: Jacek Kurski odpowiada na zawiadomienie prokuratury przez TVP. "Rozpaczliwa próba"

Z kolei po świętach Bożego Narodzenia występuje okres, w którym większość branż notuje największe spadki. – Dlatego – gdy spojrzymy na trzydniowy okres świąteczny – to Wielkanoc zazwyczaj zdobywa większe budżety. Wyjątkiem był rok 2022, kiedy to Boże Narodzenie zgarnęło prawie 20 proc. więcej budżetów reklamowych – analizuje Zientek.

Ale żeby nie było tak prosto: w przypadku budżetów w okresie dwóch tygodni przed świętami na prowadzenie wychodzi znów Boże Narodzenie. W zeszłym roku miało 30 proc. więcej budżetów niż Wielkanoc. Z analiz Bartosz Zientek wyłączył lata 2020-2021 – z uwagi na okres pandemiczny.

Podsumowując, w opinii Zientka – z perspektywy nadawców – zdecydowanie bardziej newralgiczny jest okres wielkanocny. – Po pierwsze, mamy wtedy do czynienia z większym popytem ze strony reklamodawców, cenniki spotów są na zdecydowanie wyższym poziomie, także każda złotówka zainwestowana w ramówkę przynosi większe korzyści, ale też i konkurencja jest większa, stąd trudniej o tego widza walczyć – ocenia.

Czytaj też: Tomasz Sakiewicz nie boi się pozwu TVP, bo uznaje tylko prezesa Michała Adamczyka

(MNIE, 29.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.