Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 02, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google w 2023 roku zablokował ponad 5,5 mld reklam naruszających zasady

Pełny raport znajduje się na Blog.google.pl (fot. materiały prasowe)

Google opublikował tegoroczną edycję Ads Safety Report, z którego wynika, że firma zablokowała 5,5 mld reklam w 2023 roku i 12,7 mln kont reklamodawców.

W 2023 roku marka zablokowała lub ograniczyła wyświetlanie reklam na ponad 2,1 mld stron wydawców, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z 2022 rokiem. Firma podjęła szersze działania egzekwujące zasady na poziomie stron w przypadku ponad 395 tys. witryn wydawców.

Wzrosła liczba oszustw na wszystkich platformach

W zeszłym roku ponad 90 proc. procesów egzekwowania zasad na poziomie strony wydawcy rozpoczęło się od wykorzystania modeli uczenia maszynowego, w tym najnowszych LLM.

Czytaj też: Google przed wyborami prezydenckimi w USA ogranicza możliwości chatbota Gemini

Spółka zaznacza, że w ub.r. wzrosła liczba oszustw i scamów na wszystkich platformach internetowych. Google w związku z tym wprowadził zasady ograniczonego wyświetlania reklam, których celem jest ochrona użytkowników poprzez ograniczenie zasięgu mniej znanych i niesprawdzonych reklamodawców. Zgodnie z tymi zasadami wprowadzono okres "poznania i uwiarygodnienia" dla reklamodawców, którzy nie mają jeszcze udokumentowanej historii wyświetlania reklam zgodnych z zasadami.

Ogółem zablokowano lub usunięto 206,5 mln reklam za naruszenie zasad dotyczących informacji, które obejmują wiele taktyk oszustw, oraz 273,4 mln reklam za naruszenie zasad dotyczących usług finansowych. Zablokowano lub usunięto także ponad 1 mld reklam za naruszenie zasad dotyczących nadużywania sieci reklamowej, w tym promowania złośliwego oprogramowania.

Google poinformował, że w 2023 roku zweryfikowano ponad 5 tys. nowych reklamodawców wyborczych i usunięto ponad 7,3 mln reklam wyborczych pochodzących od reklamodawców, którzy nie przeszli weryfikacji.

Pełny raport Ads Safety znajduje się pod tym linkiem – na blogu Google.

Czytaj też: Czego nie może AI? Posłowie przyjęli AI Act w sprawie sztucznej inteligencji

(KAP, 02.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.