Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 19, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Izby gospodarcze chcą, żeby Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło zakaz dyskryminacji operatorów

Chodzi m.in. o zakaz uzależniania zawarcia umowy na rozprowadzanie kanału od podpisania umowy na rozprowadzanie innego kanału lub np. całego pakietu stacji (fot. Pixabay.com)

Trzy izby gospodarcze, skupiające głównie mniejszych i średnich operatorów telekomunikacyjnych, chcą zmian w projektowanych przez Ministerstwo Cyfryzacji przepisach wprowadzających Prawo komunikacji elektronicznej. Izby wnoszą o dodanie zapisów gwarantujących równe traktowanie operatorów przez nadawców, bez wykorzystywania przez nich pozycji dominującej.

Pismo do resortu skierowały w tej sprawie: Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej, Związek Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacji "Mediakom" oraz Związek Telewizji Kablowych w Polsce Izba Gospodarcza.

Nadużywanie dominującej pozycji przez nadawców

Izby postulują w nim włączenie do Ustawy o radiofonii i telewizji – poprzez przepisy wprowadzające Prawo komunikacji elektronicznej – zapisu regulującego relację między nadawcą a operatorem telekomunikacyjnym. Chodzi o dodanie zapisów, na mocy których nadawca nie będzie mógł bez ważnej przyczyny odmówić ani ograniczyć zezwolenia na reemisję kanału.

Czytaj też: Prezes TD zwraca się do Bartłomieja Sienkiewicza o rozpoczęcie prac nad ustawą o mediach

Izby chcą m.in. zakazu uzależniania zawarcia umowy na rozprowadzanie kanału od podpisania umowy na rozprowadzanie innego kanału lub np. całego pakietu stacji. Są też przeciwne praktyce polegającej na uzależnieniu udzielenia zezwolenia na reemisję kanałów od zobowiązania operatora do osiągnięcia określonego poziomu sprzedaży kanałów abonentom. "Poziomy tych minimów gwarantowanych ustalone są często na nierealnych poziomach, przekraczających znacząco rzeczywiste zainteresowanie programem i faktyczną wielkość ich sprzedaży. Powoduje to, że operator płaci nadawcy za licencje, których nie odsprzedaje abonentom i na które nie ma realnego zainteresowania" – napisano w piśmie.

Izby tłumaczą, że postulowane przez nie rozwiązania legislacyjne mają na celu wyeliminowanie stosowanych przez nadawców praktyk, stanowiących nadużycie ich pozycji dominującej, które wpływają niekorzystnie na dostępność i cenę stacji dla końcowego odbiorcy.

Wcześniej inne uwagi do Prawa komunikacji elektronicznej i przepisów je wprowadzających zgłosiło pięć izb gospodarczych.

Czytaj też: Według ABW ukraińscy dziennikarze stanowili zagrożenie. "Wykonywaliśmy tylko naszą pracę"

(MNIE, 19.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.