Ipsos z exit poll dla głównych nadawców – TVP, Polsatu i TVN. Sondażownia potwierdza
Ipsos przeprowadza wspólne badanie dla trzech nadawców od wyborów samorządowych w 2014 roku (fot. Unsplash.com/Element5 Digital)
Ipsos potwierdził informacje "Presserwisu", że przeprowadzi dla TVP, Polsatu i TVN badanie exit poll podczas głosowania w wyborach samorządowych zaplanowanych na niedzielę 7 kwietnia.
Badanie odbędzie się przed 970 losowo wybranymi lokalami wyborczymi. Ankieterzy firmy Ipsos poproszą osoby, które oddały głos, o wypełnienie krótkiej ankiety. Na podstawie zebranych danych, po zakończeniu ciszy wyborczej, przedstawione zostaną szacunkowe wyniki głosowania.
Czytaj też: TVN 24 liderem kanałów informacyjnych, TV Republika na drugim miejscu
Będą one zawierać informacje o: procentowym poparciu do sejmików województw dla ogólnopolskich komitetów wyborczych w skali całego kraju, frekwencji oraz wynikach poszczególnych kandydatów na prezydenta miasta w sześciu miastach Polski (Warszawa, Kraków, Wrocław, Katowice, Gdańsk, Rzeszów).
Dwa tygodnie później podczas drugiej tury badanie zostanie przeprowadzone w tych z sześciu miast, dla których pierwsza tura wyborów nie przyniesie rozstrzygnięcia w głosowaniu na prezydenta miasta.
Ipsos przeprowadza wspólne badanie dla trzech nadawców od wyborów samorządowych w 2014 roku (podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku dla TVP i TVN).
Sondażownia wykonywała badanie exit poll dla głównych nadawców w trakcie wyborów prezydenckich (w 2015 i 2020 roku), parlamentarnych (w 2015, 2019 i 2023 roku), do Parlamentu Europejskiego (w 2019 roku), a także w wyborach samorządowych w 2018 roku.
Czytaj też: Gawryluk w reklamie radiowej swojego programu. Niezgodność z wytycznymi KRRiT?
(KOZ, 13.03.2024)