Serwisy Mety na całym świecie nie działały przeszło godzinę. "Jesteśmy świadomi"
We wtorek po południu nie można było korzystać z serwisów Mety (fot. John G. Mabanglo/PAP/EPA)
Przez co najmniej ponad godzinę użytkownicy nie mogli wczoraj po południu korzystać z serwisów Mety: Facebooka, Messengera oraz Instagrama. Awaria miała zasięg globalny i nie dla wszystkich zakończyła się po godzinie.
Problemy rozpoczęły się po godz. 16. Nie można było zalogować się na serwisy Mety, a użytkownicy już na nich obecni byli wylogowywani. Na smartfonach niektórych użytkowników ta sytuacja trwała aż do późnego wieczora.
Dyrektorzy Mety musieli pisać na X
Problemy z Facebookiem w Polsce zgłaszali m.in. użytkownicy serwisu Downdetector.pl. W pierwszych minutach awarii było ponad 126 tys. raportów, a w szczytowym momencie – prawie 200 tys.
Czytaj też: Jeff Bezos wyprzedził Elona Muska i jest najbogatszy na świecie. Majątek 200 mld dol.
Problemy z Instagramem zgłosiło 9 tys. użytkowników, a z Messengerem – 40 tys.
Z wpisów w serwisie X wynikało, że awaria jest globalna. Spółka Meta przekazała w komunikacie, że jest świadoma problemu, który ma wpływ na logowanie na Facebooku, a jej inżynierowie aktywnie starają się go rozwiązać – tak szybko, jak to możliwe.
"Jesteśmy świadomi, że ludzie mają problemy z dostępem do naszych usług. Pracujemy nad tym" – napisał na portalu X (d. Twitter) Andy Stone, dyrektor komunikacji Mety.
We're aware people are having trouble accessing our services. We are working on this now.
— Andy Stone (@andymstone) March 5, 2024
Czytaj też: Elon Musk pozywa OpenAI i jego CEO Sama Altmana. "Złamanie umowy"
(JF, 06.03.2024)