Aflofarm pozostaje najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji
Reklamy Aflofarmu w 2023 roku wygenerowały łącznie 180 052 punktów ratingowych (screen: aflofarm.com.pl)
Firma farmaceutyczna Aflofarm była najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji w 2023 roku – wynika z analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.
Reklamy Aflofarmu w 2023 roku wygenerowały łącznie 180 052 punktów ratingowych (GRP), czyli o 2 proc. więcej, niż w 2022 roku. Na drugim miejscu pod względem ratingów znalazła się US Pharmacia – 112 463 (5 proc. w dół).
Carrefour notuje największy wzrost
Dalej uplasowały się:
- Polpharma – 110 493 (1 proc. więcej),
- Natur Produkt Pharma – 65 760 (5 proc. w dół),
- Ferrero – 62 930 (9 proc. mniej),
- Pepsico – 61 251 (8 proc. mniej)
- oraz Reckitt Benckiser – 54 872 (2 proc. mniej).
Czytaj też: 2024 rok w marketingu upłynie pod znakiem AI. Badanie Kantara
Poza rankingiem znalazł się właściciel sieci Play, grupa Iliad (pozycja 13 w zeszłym roku) oraz Totalizator Sportowy (18).
Carrefour zadebiutował w zestawieniu największych reklamodawców telewizyjnych na pozycji 19. (tabela: Media Context)
Bartosz Zientek, prezes agencji mediowej Media Context, zauważa, że na pierwszych siedmiu pozycjach mamy tylko jedną zmianę w porównaniu z poprzednim rokiem – Natur Produkt Pharma (Zdrovit).
– Mimo 5-proc. obniżki aktywności zastąpił na pozycji czwartej Ferrero, które wygenerowało o 9 proc. mniej GRP. Najbardziej widoczny spadek dotyczy Sanofi z blisko 30-proc. obniżką aktywności – spada o 6 pozycji (na 16 miejsce – przyp. red.). Największy wzrost natomiast notuje Carrefour, który już w rankingu marek pokazał siłę. Tam przyćmiony został przez imponujący wzrost Orlenu, tutaj jednak dzięki aktywności zwiększonej o 40 proc. przeskakuje o 20 pozycji, co pozwoliło zadebiutować w zestawieniu największych reklamodawców telewizyjnych (pozycja 19 – przyp. red.) – komentuje Zientek.
Czytaj też: Marka Makłowicz i Synowie rusza z pierwszą ogólnopolską kampanią TV
(MNIE, 07.02.2024)