2024 rok w marketingu upłynie pod znakiem AI. Badanie Kantara
Pełny raport znajduje się na stronie Kantar.com (fot. materiały prasowe)
Według badania Kantar Media Reactions 2023 najbliższe miesiące w marketingu upłyną pod znakiem sztucznej inteligencji.
67 proc. marketerów pozytywnie postrzega możliwość wykorzystywania sztucznej inteligencji w swoich działaniach. Według firmy badawczej optymizm ten będzie napędzać rozwój i adopcję AI w działaniach reklamowych.
Marki o działaniu w myśl zrównoważonego rozwoju
80 proc. konsumentów podkreśla, że stara się kupować produkty firm wspierających ważne dla nich tematy społeczne. Kantar zwraca uwagę, że konsumenci coraz częściej atakują marki, które się do nich nie dopasowują. Zarazem istotne dla marketerów jest uważne tworzenie treści przy wykorzystaniu social mediów, aby te nie doprowadziły do negatywnych reakcji konsumentów. Połowa pytanych marketerów potwierdziła, że w 2023 wydawali pieniądze na treści influencerskie, a 59 proc. planuje w 2024 roku zwiększyć wydatki na ten sektor.
Czytaj też: Konsumenci nie czują się bezpiecznie – wynika z badania Kantar Global Monitor
Z badania Kantar Media Reactions 2023 wynika, że marketerzy zdają sobie sprawę, iż uwaga jest bardzo ważna w zakresie pomiaru oglądalności. Według specjalistów Kantara to zaskakujące, że pomiary behawioralne (takie jak czas oglądania) są nadal dominującą metodą pomiaru uwagi (preferuje je 62 proc. marketerów).
Marki coraz głośniej mówią o działaniu w myśl zrównoważonego rozwoju. Według Kantara w 2024 roku firmy będą coraz głośniej mówić o inkluzywnej komunikacji czy sustainability. Ma to związek z faktem, że konsumenci aktywnie poszukują firm, które będą wspierały m.in. walkę ze zmianami klimatycznymi.
Pełny raport dotyczący trendów w marketingu na rok 2024 znajduje się na stronie Kantar.com.
Czytaj też: Fuzja firm monitorujących media: IMM łączy się z PSMM Monitoring & More
(KAP, 03.02.2024)