Polska Press rzeszowskimi "Nowinami" próbuje wejść na miejsce zamkniętych "Super Nowości"
Rzeszowskie "Nowiny" są obecnie jedyną papierową gazetą codzienną na Podkarpaciu
"Jedyna gazeta regionalna na Podkarpaciu" – taki tekst marketingowy umieszczono od nowego tygodnia przy winiecie orlenowskiego rzeszowskiego dziennika "Nowiny". Gazeta Polska Press chce przyciągnąć czytelników osieroconych przez "Super Nowości" (Press-Media).
To efekt wycofania z rynku papierowej wersji dziennika "Super Nowości". O przejściu do internetu i zakończeniu druku po 27 latach wydawca poinformował w piątkowym wydaniu.
Radość na krótką metę
Dziennik sprzedawał się średnio w 3800 egzemplarzach. Papierowa sprzedaż orlenowskich "Nowin" to 4200 egzemplarzy na wydanie. Do tego dochodzi kolejne 1200 sprzedawanych e-wydań.
Czytaj też: Dzienniki Polska Press pisały o WOŚP na pierwszych stronach. Choć nie wszystkie
– Nie jest niczym dziwnym, że "Nowiny" chcą wykorzystać ruchy konkurencji, ale to radość na krótką metę – komentuje dr hab. Adam Szynol, medioznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizujący się w prasie regionalnej.
– Tendencje na rynku prasy papierowej są nieubłagane i będą zmuszały mniejsze tytuły do odchodzenia od druku. Nie da się tego powstrzymać bez konkretnej pomocy państwa, choćby w postaci ulg na prenumeratę prasy lokalnej i regionalnej. Ale na razie słyszymy tylko apele wydawców, a działań ze strony państwa nie widać. Może dojść do sytuacji, w której zostaniemy na pustyni informacyjnej, skazani na propagandowe media samorządów.
"Będziemy na bieżąco analizować rynek"
– Polska Press uważnie obserwuje rynek i na bieżąco reaguje na działania konkurencji – odpowiedziało na pytania "Presserwisu" biuro prasowe PPG.
Czytaj też: PiS i jego sojusznicy w ostatnim kwartale 2023 nadal dominowali w TVP i Polskim Radiu
Dalej czytamy: – W ostatnich dniach skoncentrowaliśmy się na promowaniu "Nowin" za pośrednictwem mediów społecznościowych i lokalnych stacji radiowych, przedstawiając je jako jedyny dziennik na Podkarpaciu, który oferuje najobszerniejszy dodatek sportowy. W naszych kampaniach reklamowych zwracaliśmy także uwagę na dodatek telewizyjny, udostępniany w weekendowych wydaniach "Nowin".
– Planujemy kontynuację promocji tytułu w naszych mediach oraz w lokalnych stacjach radiowych. Będziemy także na bieżąco analizować rynek i dostosowywać nasze strategie, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców Podkarpacia – kończy swoją odpowiedź Polska Press.
Czytaj też: Marek Suski nie uznaje nowych władz Polskiego Radia. "Nieproszeni goście" i "samozwańcy"
(PAR, 31.01.2024)