Dzienniki Polska Press pisały o WOŚP na pierwszych stronach. Choć nie wszystkie
Sześć dzienników Polska Press uznało 32. finał WOŚP za mało istotny i nie dało mu miejsca na pierwszej stronie (col. PAR)
Większość dzienników regionalnych Polska Press w tym roku znalazła miejsce na finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wydarzenie to opisywały nawet na pierwszych stronach. Nie było wytycznych z centrali, więc imprezę prowadzoną przez Jurka Owsiaka szeroko relacjonowano także w serwisach internetowych grupy należącej do państwowego Orlenu.
Informacje o największym polskim projekcie charytatywnym, jakim jest co roku finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, tym razem znalazły się we wszystkich dziennikach Polska Press. W poniedziałek większość z nich dała relacje z imprez WOŚP na pierwszych stronach.
Pomnik Lecha Kaczyńskiego ważniejszy niż WOŚP?
Jednak sześć z 20 tytułów Polska Press pominęło WOŚP na swoich jedynkach. Był to: "Dziennik Polski", "Nowiny", "Dziennik Bałtycki", "Głos Pomorza", "Gazeta Lubuska" i "Gazeta Wrocławska".
Czytaj też: Pierwszy raz od ośmiu lat WOŚP najważniejszym newsem wieczornych wiadomości TVP
"Dziennik Bałtycki" zarządzany przez Przemysława Szymańczyka za najważniejszy temat uznał w poniedziałek brak pielęgniarek i położnych. Z kolei "Gazeta Lubuska" i "Gazeta Wrocławska", których redaktorem naczelnym jest Janusz Życzkowski, krytykowały zmiany wprowadzane w rozgłośniach regionalnych Polskiego Radia. "Kurier Lubelski" co prawda zamieścił na pierwszej stronie zdjęcie z imprezy WOŚP, ale zdecydowanie większą rangę nadał odsłonięciu największego w Polsce pomnika prezydenta Lecha Kaczyńskiego.
Wszystkie dzienniki Orlenu pisały o WOŚP w serwisach internetowych. Większość zapowiedziała wydarzenia związane z finałem imprezy w sobotnich wydaniach papierowych.
Rok temu gazety Polska Press temat WOŚP marginalizowały po wytycznych, jakie do wydawców wysłała Dorota Kania, redaktorka naczelna grupy. Mieli oni traktować 31. finał WOŚP jako zwykłe wydarzenie, bez nadawania mu szczególnej rangi. Powodem takiego podejścia miał być brak umów marketingowych dotyczących promocji imprezy.
Czytaj też: Widownia wejść z 32. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dochodziła do 1,13 mln widzów
(PAR, 30.01.2024)