Likwidowany serwis VOD.pl odwiedzało w ostatnim półroczu od 849 tys. do 1,39 mln internautów
Użytkownicy VOD.pl kierowani są do Playera (screen: Vod.pl)
Bezpłatny serwis VOD.pl (TVN Warner Bros. Discovery), który zakończy działalność 31 stycznia, miał w ostatnich sześciu miesiącach od 849 tys. do 1,39 mln odwiedzających go internautów miesięcznie.
Jak wynika z danych Mediapanel PBI/Gemius, w lipcu było to 1,14 mln, w sierpniu – 1,2 mln, we wrześniu – 1,19 mln, w październiku – 1,39 mln, w listopadzie – 1,22 mln, a w grudniu – 849 tys. realnych użytkowników.
Czytaj też: Netflix zamierza wycofać najtańszy pakiet bez reklam. Będzie pakiet z reklamami
Z kolei ATS, czyli średni czas spędzony w VOD.pl, wynosił w lipcu 21 minut i 49 sekund, w sierpniu – 19 minut i 21 sekund, we wrześniu – 22 minuty i 58 sekund, w październiku – 16 minut i 31 sekund, w listopadzie – 17 minut i 29 sekund, a w grudniu – 19 minut i 42 sekundy.
Dla porównania płatny Player.pl w listopadzie miał 2,96 mln realnych użytkowników, a ATS – 2 godziny i 56 minut, a np. w lipcu – 2,28 mln realnych użytkowników i ATS 2 godziny i 34 minuty.
Użytkownikom VOD.pl wyświetlany jest już komunikat: "Dziękujemy Wam za to, że jesteście z nami. Z dniem 31 stycznia 2024 r. serwis VOD.pl przestaje działać. Już teraz znajdziecie treści z serwisu VOD.pl i jeszcze więcej w nowej – bezpłatnej – strefie serwisu Player.pl. Zalogujecie się na nią, używając loginu i hasła, z którego korzystaliście dotychczas w witrynie VOD.pl".
Czytaj też: Wirtualna Polska poszerzy portfolio i uruchomi dwa kanały telewizyjne
Decyzję o zamknięciu serwisu ogłoszono w połowie stycznia. TVN Warner Bros. Discovery kupił go w lutym 2023 roku od Ringier Axel Springer Polska. Serwis oferował darmowe seriale, filmy i programy, głównie te znane z anten kanałów TVN Warner Bros. Discovery.
– Rok 2024 jest dla nas rokiem dużych zmian. Do Polski wchodzi serwis Max (zastąpi HBO Max – przyp. red.), który wymaga uporządkowania naszego portfolio. Widz i jego ścieżka dotarcia do contentu musi być jak najkrótsza i jak najprostsza. Pomimo że VOD.pl rozwija się zgodnie z naszymi planami, to uważamy, że dziś najlepsza lokalna oferta powinna się znaleźć w największym i najlepiej rozpoznawalnym lokalnym serwisie streamingowym, jakim jest Player. To prosta informacja dla klienta, ale również nam pozwoli uzyskać szybciej efekt skali i dalej inwestować w najsilniejszą markę na polskim rynku – informował "Presserwis" Maciej Gozdowski, group vice president odpowiedzialny za serwisy streamingowe WBD w Polsce.
Czytaj też: Widownia wejść z 32. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dochodziła do 1,13 mln widzów
(MNIE, 30.01.2024)