W 2023 roku spadł zasięg dzienny radia. Mniejsza przewaga Grupy RMF nad Grupą Eurozet
Średni dzienny czas słuchania radia skrócił się o 3 minuty - do 4 godzin i 11 minut (fot. Pexels.com)
Do 63 proc. spadł zasięg dzienny radia w 2023 roku. Liderem słuchalności był RMF FM. Grupa Eurozet zmniejszyła trochę dystans dzielący ją do Grupy RMF.
Z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, wynika, że w 2023 roku radio każdego dnia włączało 63 proc. Polaków w wieku 15-75 lat (18,6 mln), podczas gdy w 2022 roku – 65,4 proc. (19,5 mln). Średni dzienny czas słuchania radia skrócił się o 3 minuty – do 4 godzin i 11 minut.
Czytaj też: Zarobki propagandystów TVP w Polskim Radiu. Klarenbach, Rachoń, Kania
- W 2023 roku lider słuchalności – RMF FM (Grupa RMF) – osiągnął 29,6 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza spadek z 31 proc. w 2022 roku.
- Słuchalność Radia Zet (Grupa Eurozet) wzrosła z 13,2 proc. do 13,8 proc.,
- Programu I Polskiego Radia – z 5 proc. do 5,1 proc.,
- Programu III – z 1,9 proc. do 2 proc.
- Radio Maryja miało 1,8 proc. udziału w czasie słuchania (z 1,5 proc.),
- Polskie Radio 24 – 1,2 proc. (wzrost z 1,1 proc.),
- Program II – 0,5 proc. (0,5 proc. w 2022 roku).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych Radio Vox FM (Grupa ZPR Media) – notujące wzrost z 3,1 proc. do 3,3 proc. – wyprzedziło radio Tok FM (Grupa Eurozet) – spadek z 3,2 proc. do 3,1 proc. Udział Antyradia (Grupa Eurozet) wyniósł 2,5 proc. (spadek 2,7 proc.), RMF Classic – 1,5 proc. (1,5 proc. w 2022 roku), Muzo.fm – 0,4 proc. (0,4 proc.), Radia Wnet – 0,2 proc. (0,2 proc.).
Radio Eska (Grupa ZPR Media) pozostało liderem sieci radiowych przy 7,3 proc. udziału (spadek z 7,5 proc.).
Czytaj też: Suski i Dworczyk wciąż będą oceniać jakość TVP i Polskiego Radia. Na czele rad do 2025 r.
Słuchalność zwiększyły sieci: Radio Plus (Grupa ZPR Media, Grupa Eurozet) – z 1,9 proc. do 2 proc., Radio Pogoda (Grupa Eurozet) – z 0,9 proc. do 1,3 proc., Meloradio (Grupa Eurozet) – z 0,9 proc. do 1,1 proc., Radio SuperNova (Grupa ZPR Media) – z 0,7 proc. do 0,9 proc. oraz Chillizet (Grupa Eurozet) – z 0,2 proc. do 0,3 proc.
Regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 zanotowały 4,4 proc. (spadek z 4,5 proc.), RMF Maxx (Grupa RMF) – 3,4 proc. (spadek z 3,7 proc.), Radio Złote Przeboje (Grupa Eurozet) – 2,6 proc. (spadek z 2,7 proc.), Rock Radio (Grupa Eurozet) – 0,5 proc. (0,5 proc. w 2022 roku).
- Łącznie stacje Grupy RMF uzyskały 35,4 proc. udziału w czasie słuchania wobec 37,1 proc. w 2022 roku.
- Słuchalność rozgłośni Grupy Eurozet, która powstała po przejęciu kontroli nad Eurozetem przez Agorę, wzrosła z 25,4 proc. do 26,2 proc.
- Radia Grupy ZPR Media miały łącznie 13,2 proc. (wzrost z 13,1 proc.), a anteny Polskiego Radia – 8,9 proc. (wzrost z 8,7 proc.).
Czytaj też: Twaróg: Co prawicowi autorzy sprzedawali w regionach za „ceny rynkowe w stołecznej branży”
(KOZ, 27.01.2024)