Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 25, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Suski i Dworczyk wciąż będą oceniać jakość TVP i Polskiego Radia. Na czele rad do 2025 r.

Jak wyjaśnia "Presserwisowi" biuro prasowe TVP, postawienie spółki w stan likwidacji nie ma wpływu na dalszą działalność rady programowej, która pracuje na podstawie Ustawy o radiofonii i telewizji. Szefem rady w Polskim Radiu pozostaje poseł PiS Marek Suski (fot. Paweł Wodzyński/East News)

W mediach publicznych wymieniono kierownictwo i powołano likwidatorów, ale rady programowe spółek aż do przyszłego roku będą zdominowane przez polityków Prawa i Sprawiedliwości - pisze "Presserwis". Marek Suski, Michał Dworczyk i Wojciech Skurkiewicz wciąż mogą opiniować jakość programów nowych redakcji TVP i Polskiego Radia. 

Zgodnie z ustawą medialną rady programowe publicznej radiofonii i telewizji liczą 15 członków, których powołuje Rada Mediów Narodowych - 10 osób reprezentuje ugrupowania parlamentarne, a pozostałych pięciu członków powołuje z grona osób legitymujących się dorobkiem i doświadczeniem w sferze kultury i mediów. Kadencja trwa cztery lata. Rada jest ciałem doradczym, podejmuje uchwały zawierające oceny poziomu i jakości programu.

Czytaj też: Z "Pytania na śniadanie" TVP 2 znikają Kammel, Krzan, Kurzajewski i Cichopek

Obecnie funkcjonujące rady programowe zostały wybrane przez RMN w 2021 roku. Przewodniczącym rady programowej Polskiego Radia jest poseł Prawa i Sprawiedliwości Marek Suski, z kolei na czele rady programowej TVP stoi senator PiS Wojciech Skurkiewicz, a radą programową TVP Polonia kieruje Michał Dworczyk.

Jak wyjaśnia "Presserwisowi" biuro prasowe TVP, postawienie spółki w stan likwidacji nie ma wpływu na dalszą działalność rady programowej, która pracuje na podstawie Ustawy o radiofonii i telewizji.

Czytaj też: Telewizja Polska chce dużego odszkodowania od propagandystów. Jest ich reakcja

Data najbliższego posiedzenia rady programowej TVP nie została wyznaczona. Z kolei rada programowa Polskiego Radia zbierze się we wtorek 30 stycznia. Na jej posiedzenie zostały zaproszone nowe władze publicznego radia: likwidator Paweł Majcher i jego doradca Juliusz Kaszyński.

O radach programowych mediów publicznych mówi art. 28a Ustawy o radiofonii i telewizji (pod tym linkiem). Zapisano tam m.in., że Rada programowa podejmuje uchwały, które są następnie "przedmiotem obrad i postanowień rady nadzorczej", oraz że członkom rady przysługuje dieta wypłacana przez spółkę, i że "zarząd spółki zapewnia członkom rady programowej organizacyjne i finansowe warunki dokonywania ocen poziomu i jakości wyemitowanego programu".

(KOZ, 25.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.