Mediacap przejmuje platformę Relatable za 22,3 mln koron szwedzkich
Zakup Relatable jest pierwszą inwestycją Mediacap na zachodzie Europy i drugą poza Polską
Mediacap podpisała umowę zakupu 100 proc. udziałów w szwedzkiej spółce Jefferson AB – operującej pod marką Relatable i oferującej międzynarodowe kampanie influencer marketingu. Wartość transakcji wyniosła 22,3 mln koron szwedzkich.
Sprzedającym była notowana na giełdzie firma technologiczna, która w 2021 roku kupiła Relatable za 200 milionów SEK. Transakcja została zrealizowana za pośrednictwem spółki celowej Ravenmedia.
Czytaj też: Agencja VML Poland wprowadza Tribes. Zmiany i awanse w strukturze
Relatable jest właścicielem platformy technologicznej, która pozwala realizować międzynarodowe kampanie marketingowe z wykorzystaniem treści tworzonych przez ponad 12 milionów twórców z całego świata. Do grona jej klientów należą takie marki, jak Ecovacs, Uber, Google, Klarna, Xbox, Samsung, Lego, Sonos, Microsoft, Netflix, Ted Baker, Siemens, Ralph Lauren, Lumene i Adobe. Od 2016 zrealizowała ponad 20 tys. kampanii w ponad 50 krajach świata.
Transakcja jest pierwszą inwestycją Mediacap na zachodzie Europy i drugą poza Polską.
W portfelu spółek Mediacap znajdują się: Lifetube (influencer & gaming marketing), IQS (badania rynku i res-tech), Freundschaft (usługi reklamowe) oraz, od 2024, Relatable (influencer martech).
Czytaj też: Hołdy dla Hołowni. Media tak go kochają, że zapomniały, jak nim kiedyś gardziły
(AMS, 23.01.2024)