Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 28, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"The New York Times" pozywa OpenAI i Microsoft za wykorzystywanie artykułów do kształcenia SI

"NYT" tłumaczy, że do złożenia pozwu dochodzi po fiasku negocjacji między gazetą a koncernami na temat "polubownego rozwiązania" sporu dotyczącego potencjalnego porozumienia handlowego lub wytyczenia zasad użytkowania tekstów (fot. Wikimedia Commons/Kailash U)

"The New York Times" pozwał OpenAI i Microsoft za wykorzystywanie bez zezwolenia artykułów wydawnictwa do szkolenia swoich chatbotów – ChatGPT i Bing. Według gazety, zostały naruszone prawa autorskie odnośnie milionów tekstów. Nie podano kwoty ewentualnego odszkodowania, ale szkody wydawnictwo szacuje na miliardy dolarów.

Pozew został złożony w sądzie federalnym Dystryktu Południowego Nowego Jorku. "Podczas gdy pozwani byli zaangażowani w kopiowanie na szeroką skalę z wielu źródeł, dali treściom 'Timesa' szczególną wagę podczas budowy LLM, ujawniając preferencję, która dostrzega wartość tych dzieł" – twierdzi gazeta w pozwie. Podkreślono, że kiedy użytkownik zapyta ChatGPT lub Binga o jakieś wydarzenie, w odpowiedzi dostaje często treść opartą o artykuły "NYT".

Czytaj też: Zdobywcy Pulitzera dołączają do pozwu przeciwko OpenAI i Microsoftowi

To pierwsze amerykańskie medium, które pozywa duże firmy zajmujące się sztuczną inteligencją. Wcześniej podobne pozwy składali pojedynczy twórcy – np. pisarze John Grisham i Jonathan Franzen oraz agencja fotograficzna Getty.

"NYT" tłumaczy, że do złożenia pozwu dochodzi po fiasku negocjacji między gazetą a koncernami na temat "polubownego rozwiązania" sporu dotyczącego potencjalnego porozumienia handlowego lub wytyczenia zasad użytkowania tekstów.

W grudniu porozumienie z OpenAI zawarł koncern Axel Springer, do którego należą m.in. portale Politico i Business Insider oraz gazety "Bild" i "Die Welt". ChatGPT może wykorzystywać treści z mediów koncernu do szkolenia modelu, a także w odpowiedziach na pytania, jednocześnie podając linki do artykułów. W zamian OpenAI ma wspomóc przedsięwzięcia koncernu w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Czytaj też: Najważniejsze trendy, wschodzące gwiazdy i wyjątkowe społeczności na TikToku w 2023 roku

(MAC, 28.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.