Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

6 milionów widzów przyciągnęło świąteczne orędzie króla Karola w BBC

Królewskie przemówienie dało BBC mniejszą widownię niż przed rokiem, ale i tak było zdecydowanie najliczniej oglądaną audycją tegorocznych świąt (screen: YouTube/The Royal Family Channel)

Bożonarodzeniowe orędzie Króla Karola III zajęło pierwsze miejsce w rankingach oglądalności brytyjskiej telewizji w Boże Narodzenie, przyciągając średnio 5,9 mln widzów. BBC, która pokazywała przemówienie, miała w sumie dziewięć najbardziej oglądanych programów w czołowej dziesiątce rankingu oglądalności.

Drugie miejsce w zestawieniu zajęło "Strictly Come Dancing" (nadawany od 2004 roku przez BBC brytyjski protoplasta "Tańca z gwiazdami"), będąc jednak daleko z tyłu z 5,3 mln widzów. Podium domknął nadawany po raz pierwszy od 2017 roku świąteczny odcinek serialu "Doctor Who" – 4,7 mln.

Czytaj też: Książę Harry wygrał proces o naruszenie prywatności z wydawcą "Daily Mirror"

Jednak zarówno tegoroczne przemówienie króla, jak i "Strictly" przyciągnęły mniej widzów niż w zeszłym roku. Według nadawcy, pierwsze nagrane wcześniej przemówienie Karola wygłoszone na Boże Narodzenie 2022 roku, w którym nawiązywał do śmierci królowej, oglądało w BBC One średnio 8,1 mln widzów .

Tamta transmisja była najczęściej oglądanym w historii bożonarodzeniowym przemówieniem telewizyjnym monarchy, z rekordową liczbą 10,6 mln widzów oglądających Karola w BBC One, BBC Two i ITV. Był to także najpopularniejszy program transmitowany z udziałem monarchy w Boże Narodzenie w ciągu ostatnich dwóch dekad. "Strictly" miało rok temu średnią widownię 5,4 mln.

Czytaj też: BBC przyjrzy się wpisom Gary'ego Linekera na X. Grozi mu kara za brak obiektywizmu

(MAC, 27.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.