Kanada wprowadza obowiązek płacenia wydawcom. Meta nie zamierza płacić
Kanadyjski premier Justin Trudeau nie zamierza ustępować. Meta też twardo obstaje przy swoim (fot. Wikimedia Commons)
Kanada we wtorek 19 grudnia wprowadzi przepisy nakładające na wielkie firmy internetowe obowiązek płacenia wydawcom wiadomości za publikowanie ich treści. Meta nadal nie zamierza płacić.
Premier Justin Trudeau w piątek przedstawił nowe przepisy. Prawo ma wymagać od firm technologicznych posiadających co najmniej 20 mln użytkowników miesięcznie i osiągających roczne przychody w wysokości 1 mld dol. kanadyjskich (748 mln dol.) publikowania linków do stron wydawców.
Czytaj też: Google zacznie ograniczać pliki cookie stron trzecich. Zmiany już od 4 stycznia
Google i Meta to jedyne platformy w Kanadzie spełniające te kryteria. W zeszłym miesiącu koncern Google zgodził się płacić 100 mln dol. kanadyjskich rocznie wydawcom wiadomości. Meta natomiast zdecydowała się zablokować wiadomości na Facebooku i Instagramie w Kanadzie, aby uniknąć płatności.
Koncern podtrzymuje twarde stanowisko. "Wydawcy wiadomości decydują się na korzystanie z naszych bezpłatnych usług, ponieważ poprawia to ich wyniki finansowe. Publikacja ostatecznych przepisów nie zmienia naszej decyzji biznesowej" – oświadczyła Rachel Curran, dyrektorka ds. polityki publicznej w Meta Canada.
Meta zaczęła blokować udostępnianie wiadomości na Facebooku i Instagramie w sierpniu, twierdząc, że nie mają one wartości ekonomicznej dla jej firm.
Czytaj też: Meta uruchomiła platformę Threads w Unii Europejskiej. Także w Polsce
(MAC, 19.12.2023)