Temat: badania radia

Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 16, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Z największych rozgłośni wzrosła tylko słuchalność Radia Zet. Radio Maryja przed Trójką

Słuchalność Radia Zet wzrosła z 13,1 proc. do 13,8 proc. (fot. Piotr Molęcki/East News)

W okresie wrzesień-listopad 2023 roku Radio Zet zwiększyło słuchalność w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Spadki zanotowały RMF FM i Program III Polskiego Radia.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, RMF FM zanotował 29,7 proc. udziału w czasie słuchania wobec 30,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

Słuchalność Radia Zet wzrosła z 13,1 proc. do 13,8 proc. Program I Polskiego Radia utrzymał udział na identycznym poziomie, tj. 5 proc.

Czytaj też: W paśmie dziennym TVN24 z wyższym udziałem niż kanały tzw. wielkiej czwórki

Program III zanotował spadek z 2,2 proc. do 1,8 proc. Lepszy wynik od Trójki miało Radio Maryja, którego udział wyniósł 2 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 1,7 proc.

Udział Polskiego Radia 24 wyniósł 1,5 proc. (wzrost z 1,1 proc.), a Programu II Polskiego Radia – 0,4 proc. (0,4 proc. także przed rokiem).

Wśród rozgłośni ponadregionalnych pierwsze było radio Vox FM z 3,4 proc. udziału (wzrost z 2,9 proc.). Dalej znalazły się:

  • Tok FM – 3,3 proc. (spadek z 3,5 proc.),
  • Antyradio – 2,6 proc. (spadek z 2,8 proc.),
  • RMF Classic – 1,5 proc. (1,5 proc. też przed rokiem),
  • Muzo.fm – 0,4 proc. (spadek z 0,5 proc.)
  • i Radio Wnet – 0,2 proc. (wzrost z 0,1 proc.).

Czytaj też: Były dziennikarz Trójki Damian Kwiek z podcastem w Radiu Nowy Świat

Najchętniej słuchana sieć – Eska – zanotowała spadek z 7,6 proc. do 7,4 proc. Wyniki poprawiły:

  • Radio Pogoda – z 1 proc. do 1,2 proc.,
  • Meloradio – z 0,9 proc. do 1,1 proc.
  • i Radio SuperNova – z 0,8 proc. do 1 proc.

Regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 zmniejszyły słuchalność z 4,8 proc. do 4,7 proc., RMF Maxx – z 3,4 proc. do 3 proc., Radio Złote Przeboje – z 2,7 proc. do 2,4 proc., Radio Plus – z 2 proc. do 1,7 proc. Rock Radio utrzymało wynik na poziomie 0,5 proc., a Chillizet – 0,2 proc.

Czytaj też: Prorządowe media słabo poradziły sobie z odrzuceniem wotum zaufania

(KOZ, 16.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.