Walmart też wycofuje reklamy z platformy X. Wypowiedzi Muska nie pomagają
Walmart znajdzie sobie inne platformy, gdzie nie ma kontrowersyjnych treści (screen: YouTube/CNBC Television, fot. Wikimedia Commons/Robert Couse-Baker)
Sieć amerykańskich supermarketów Walmart wydała oświadczenie, że rezygnuje z wyświetlania swoich reklam na platformie społecznościowej X. Dołącza w ten sposób do innych wielkich firm, które zrobiły to samo w ubiegłych tygodniach.
"Nie reklamujemy się w X, ponieważ znaleźliśmy inne platformy pozwalające lepiej dotrzeć do naszych klientów" – oświadczył rzecznik Walmartu.
Czytaj też: Elon Musk przeklina reklamodawców, którzy odeszli z platformy X. "Idźcie się pier....ć"
Od czasu przejęcia Twittera (obecnie nazywanego X) przez Elona Muska w październiku 2022 roku platforma ma trudności z utrzymaniem reklamodawców. W ostatnim czasie nastąpił prawdziwy exodus w związku z tym, że w serwisie pojawiały się treści antysemickie zamieszczane obok reklam sygnowanych nazwami wielkich koncernów.
Wcześniej reklamy na X zawiesiły m.in. takie firmy, jak Apple, Disney, Warner Bros. Discovery, Comcast czy Paramount. Niedawna wypowiedź Muska, że ci reklamodawcy "niech idą się pie.....ć" jeszcze pogorszyła klimat wokół platformy.
Czytaj też: Meta usuwa z Facebooka prawie 5 tys. fałszywych kont pochodzących z Chin
(MAC, 04.12.2023)