Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 04, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta usuwa z Facebooka prawie 5 tys. fałszywych kont pochodzących z Chin

Opublikowano także linki do artykułów prasowych z głównego nurtu amerykańskich mediów i udostępniano na Facebooku posty prawdziwych osób

W swoim kwartalnym raporcie na temat zagrożeń w sieci Meta Platforms opublikowała informację o usunięciu z Facebooka 4789 kont pochodzących z Chin.

Konta mogły zostać utworzone w celu wywarcia wpływu na wybory prezydenckie w USA w 2024 roku. Chińskie konta miały udawać Amerykanów rozpowszechniających wprowadzające w błąd treści dotyczące polityki USA i stosunków USA-Chiny.

Rosja, Iran i Chiny źródłami fałszywych kampanii

Konta w chińskiej sieci zawierały zdjęcia profilowe i nazwiska przejęte bezpośrednio od innych użytkowników na całym świecie – twierdzi firma. Na niektórych kopiowano i wklejano prawdziwe posty polityków amerykańskich Partii Republikańskiej i Demokratycznej, w tym byłej spikerki Izby Reprezentantów Nancy Pelosi i gubernator stanu Michigan Gretchen Whitmer, czy gubernatora Florydy Rona DeSantisa.

Czytaj też: Szefowie Meta, X, TikToka, Snapa i Discorda staną przed Senatem USA w sprawie wykorzystywania dzieci

"Wydaje się, że ta kampania nie miała na celu faworyzowania jednej czy drugiej strony, ale uwydatnienie głębokich podziałów w amerykańskiej polityce. Jest to taktyka, jaką rosyjskie kampanie wywierania wpływu stosują od lat w Stanach Zjednoczonych i gdzie indziej" – zauważa "The New York Times".

Meta twierdzi, że część treści została wzięta z postów na X, platformy znanej wcześniej jako Twitter. "W niektórych przypadkach przesyłano dalej posty właściciela X. Opublikowano także linki do artykułów prasowych z głównego nurtu amerykańskich mediów i udostępniano na Facebooku posty prawdziwych osób".

W związku z odkryciem tych fałszywych kont Meta określa obecnie Chiny jako trzecie po Rosji i Iranie najczęstsze pod względem geograficznym źródło fałszywych kampanii.

Czytaj też: Elon Musk przeklina reklamodawców, którzy odeszli z platformy X. "Idźcie się pier....ć"

(MAC, 04.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.