Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 04, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Viaplay kończy działalność w Polsce. Ostatecznie wycofa się do połowy 2025 roku

Grupa Viaplay ogłosiła w lipcu nową strategię, która obejmuje między innymi redukcję kosztów i skupienie się na swojej podstawowej działalności w Skandynawii i Holandii (screen: YouTube/Viaplay Polska)

Serwis streamingowy Viaplay zakończy działalność w Polsce do lata 2025 roku. Jego właściciel zapowiadał, że stanie się to do końca roku. Na razie nie sprzeda jednak nikomu polskiego oddziału, bo nie otrzymał satysfakcjonujących ofert. Nowego właściciela będzie miała za to firma producencka Paprika Studios z Grupy Viaplay.

Jak tłumaczy "Presserwisowi" biuro prasowe Viaplay, latem br. grupa wyznaczyła zewnętrznych doradców w celu przeprowadzenia oceny możliwości sprzedaży swoich aktywów w Polsce, krajach bałtyckich i Wielkiej Brytanii. – Było to zgodne z naszą strategią oraz planem, który został przedstawiony w lipcu br. Zakomunikowaliśmy wówczas, iż nasza działalność będzie skoncentrowana na regionie krajów nordyckich, Holandii oraz usłudze Viaplay Select. Oferty, jakie otrzymaliśmy, nie przyniosłyby znaczącej wartości dla naszych akcjonariuszy, nie umożliwiłyby także opuszczenia któregokolwiek z rynków powyżej progu opłacalności – poinformowano.

Viaplay ma funkcjonować bez zmian

Na pytanie, czy w grę nadal wchodzą sprzedaż całości lub części działalności i partnerstwa, odpowiedziano nam: – Doszliśmy do wniosku, że zakończenie działalności w Polsce latem 2025 roku będzie najlepszym rozwiązaniem dla naszego biznesu jako całości.

Czytaj też: Prywatne telewizje rozważają pozwanie Skarbu Państwa za faworyzowanie TVP

Do tego czasu serwis ma funkcjonować bez zmian. – Nasi użytkownicy nadal będą mogli cieszyć się treściami dostępnymi w ofercie Viaplay, w tym transmisjami rozgrywek sportowych premium, takich jak mecze Premier League, wyścigi F1 czy gale KSW. Nasze dotychczasowe partnerstwa komercyjne również będą kontynuowane bez zmian do lata 2025 roku. Jesteśmy w bliskim kontakcie z wszystkimi naszymi lokalnymi partnerami – podkreślono.

Grupa sprzeda za to firmę produkcyjną Paprika Studios, w tym jej oddział w Polsce. Umowa będzie podlegała jeszcze zatwierdzeniu na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, które odbędzie się na początku roku 2024.

Polska spółka producencka Paprika Studios, która zrealizowała m.in. serial "Morderczynie", w 2022 roku zanotowała 35 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów i 1,5 mln zł zysku netto. Z kolei polska spółka Viaplay w 2022 roku miała 21,9 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 712,2 tys. zł zysku netto.

Grupa Viaplay skupi się na Skandynawii i Holandii

Pod koniec zeszłego tygodnia podano wyniki całej grupy za trzeci kwartał. W raporcie poinformowano, że działalność międzynarodowa w krajach bałtyckich, Polsce i Wielkiej Brytanii w dalszym ciągu osiąga wyniki poniżej oczekiwań, ale lepsze rok do roku dzięki cięciu kosztów.

Czytaj też: Katowicki "Sport" wystartował jako aplikacja. 1 tys. pobrań. "Zapytania z Niemiec i Kanady"

Sprzedaż całej grupy w trzecim kwartale to 4,536 mld koron szwedzkich (o 14,2 proc. więcej) i 693 mln koron szwedzkich straty netto wobec 86 mln koron szwedzkich straty rok wcześniej. Z kolei na samych rynkach międzynarodowych to 760 mln koron szwedzkich przychodów (o 75,5 proc. więcej), a strata operacyjna to 340 mln koron szwedzkich, o 18,9 proc. mniejsza.

Grupa Viaplay ogłosiła w lipcu nową strategię, która obejmuje m.in. cięcie kosztów i skupienie się na swojej podstawowej działalności w Skandynawii i Holandii oraz wycofanie się z innych rynków, w tym z Polski.

Czytaj też: Orlenowski serwis I.pl w propagandowy sposób broni prezesa NBP przed Trybunałem Stanu

(MNIE, 04.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.