Viaplay kończy działalność w Polsce. Ostatecznie wycofa się do połowy 2025 roku
Grupa Viaplay ogłosiła w lipcu nową strategię, która obejmuje między innymi redukcję kosztów i skupienie się na swojej podstawowej działalności w Skandynawii i Holandii (screen: YouTube/Viaplay Polska)
Serwis streamingowy Viaplay zakończy działalność w Polsce do lata 2025 roku. Jego właściciel zapowiadał, że stanie się to do końca roku. Na razie nie sprzeda jednak nikomu polskiego oddziału, bo nie otrzymał satysfakcjonujących ofert. Nowego właściciela będzie miała za to firma producencka Paprika Studios z Grupy Viaplay.
Jak tłumaczy "Presserwisowi" biuro prasowe Viaplay, latem br. grupa wyznaczyła zewnętrznych doradców w celu przeprowadzenia oceny możliwości sprzedaży swoich aktywów w Polsce, krajach bałtyckich i Wielkiej Brytanii. – Było to zgodne z naszą strategią oraz planem, który został przedstawiony w lipcu br. Zakomunikowaliśmy wówczas, iż nasza działalność będzie skoncentrowana na regionie krajów nordyckich, Holandii oraz usłudze Viaplay Select. Oferty, jakie otrzymaliśmy, nie przyniosłyby znaczącej wartości dla naszych akcjonariuszy, nie umożliwiłyby także opuszczenia któregokolwiek z rynków powyżej progu opłacalności – poinformowano.
Viaplay ma funkcjonować bez zmian
Na pytanie, czy w grę nadal wchodzą sprzedaż całości lub części działalności i partnerstwa, odpowiedziano nam: – Doszliśmy do wniosku, że zakończenie działalności w Polsce latem 2025 roku będzie najlepszym rozwiązaniem dla naszego biznesu jako całości.
Czytaj też: Prywatne telewizje rozważają pozwanie Skarbu Państwa za faworyzowanie TVP
Do tego czasu serwis ma funkcjonować bez zmian. – Nasi użytkownicy nadal będą mogli cieszyć się treściami dostępnymi w ofercie Viaplay, w tym transmisjami rozgrywek sportowych premium, takich jak mecze Premier League, wyścigi F1 czy gale KSW. Nasze dotychczasowe partnerstwa komercyjne również będą kontynuowane bez zmian do lata 2025 roku. Jesteśmy w bliskim kontakcie z wszystkimi naszymi lokalnymi partnerami – podkreślono.
Grupa sprzeda za to firmę produkcyjną Paprika Studios, w tym jej oddział w Polsce. Umowa będzie podlegała jeszcze zatwierdzeniu na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, które odbędzie się na początku roku 2024.
Polska spółka producencka Paprika Studios, która zrealizowała m.in. serial "Morderczynie", w 2022 roku zanotowała 35 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów i 1,5 mln zł zysku netto. Z kolei polska spółka Viaplay w 2022 roku miała 21,9 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 712,2 tys. zł zysku netto.
Grupa Viaplay skupi się na Skandynawii i Holandii
Pod koniec zeszłego tygodnia podano wyniki całej grupy za trzeci kwartał. W raporcie poinformowano, że działalność międzynarodowa w krajach bałtyckich, Polsce i Wielkiej Brytanii w dalszym ciągu osiąga wyniki poniżej oczekiwań, ale lepsze rok do roku dzięki cięciu kosztów.
Czytaj też: Katowicki "Sport" wystartował jako aplikacja. 1 tys. pobrań. "Zapytania z Niemiec i Kanady"
Sprzedaż całej grupy w trzecim kwartale to 4,536 mld koron szwedzkich (o 14,2 proc. więcej) i 693 mln koron szwedzkich straty netto wobec 86 mln koron szwedzkich straty rok wcześniej. Z kolei na samych rynkach międzynarodowych to 760 mln koron szwedzkich przychodów (o 75,5 proc. więcej), a strata operacyjna to 340 mln koron szwedzkich, o 18,9 proc. mniejsza.
Grupa Viaplay ogłosiła w lipcu nową strategię, która obejmuje m.in. cięcie kosztów i skupienie się na swojej podstawowej działalności w Skandynawii i Holandii oraz wycofanie się z innych rynków, w tym z Polski.
Czytaj też: Orlenowski serwis I.pl w propagandowy sposób broni prezesa NBP przed Trybunałem Stanu
(MNIE, 04.12.2023)