Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 30, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Deloitte: przychody ze sportów kobiecych po raz pierwszy przekroczą 1 mld dol.

Piłka nożna kobiet zbierze 555 mln dol., 43 proc.całości przychodów (fot. Wikimedia Commons/Diplomatic Security Service)

Firma badawcza Deloitte prognozuje, że w 2024 roku elitarne sporty kobiet po raz pierwszy wygenerują globalne przychody przekraczające 1 mld dol. Dokładnie 1,28 mld dol., przy czym 27 proc. przypadnie na prawa telewizyjne.

Deloitte twierdzi, że jego prognoza opiera się na trzech głównych kategoriach przychodów ze sportu kobiet - dnia meczowego, transmisji i reklam. Przychody komercyjne, które obejmują sponsoring klubów, partnerstwa i sprzedaż towarów stanowią obecnie największą część całkowitych przychodów (696 mln dol., 55 proc.). Na drugim miejscu znajdują się przychody z transmisji (340 mln dolarów, 27 proc.) i przychodów z dni meczowych (240 mln dol., 18 proc.).

Przewiduje się, że dwoma najcenniejszymi sportami kobiecymi będą piłka nożna (555 mln dol., 43 proc.) i koszykówka (354 mln dol., 28 proc.). Natomiast według prognoz, największymi rynkami geograficznymi w 2024 r. będą Ameryka Północna (670 mln dol., 52 proc.) i Europa (181 mln dol., 14 proc.).

Czytaj też: Czabański poprosił premiera Morawieckiego o wyższą rekompensatę dla mediów publicznych

Komentując prognozy, Jennifer Haskel, kierowniczka ds. analiz w Deloitte Sports Business Group, oświadczyła: "W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowaliśmy wyjątkowy rozwój sportu kobiecego na całym świecie, co spowodowało znaczny wzrost jego wartości komercyjnej. To z kolei doprowadziło do rosnącego zainteresowania inwestorów. Co najważniejsze, sport kobiecy jest coraz częściej postrzegany jako wyjątkowy produkt, który coraz bardziej różni się na korzyść od sportu mężczyzn".

Według oczekiwań, najważniejsze wydarzenia i ogólnoświatowe zawody, takie jak Puchar Świata Kobiet FIFA i cykl WTA, przyniosą 425 mln dol., czyli 33 proc. przewidywanej kwoty.

(MAC, 30.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.