Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 24, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie 300 marek ograniczyło reklamy na X/Twitterze. Niektóre o ponad 90 proc.

Najpoważniejszym problemem X pozostają obawy związane z bezpieczeństwem marki (fot. Kelly Sikkema/Unsplash.com)

Według szacunków firmy badawczej MediaRadar spośród 261 firm, które wydały ponad 1 mln dol. na reklamę na platformie X/Twitter od stycznia 2022 do października 2023 roku, aż 86 proc. z nich ograniczyło wydatki na reklamę na platformie. Najpoważniejszym problemem pozostają obawy związane z bezpieczeństwem marki.

Z raportu wynika, że dziesięciu największych reklamodawców, w tym AT&T, Coca-Cola, General Motors, Capital One, Nike i Bank of America, ograniczyło wydatki od 70 do 97 proc. Najwięcej: AT&T 97 proc., Coca-Cola 96 proc. i General Motors 93 proc. Są jeszcze marki, które wydały mniej niż 1 mln dol., ale też ograniczyły wydatki. W sumie dużych firm oszczędzających na twitterowych reklamach jest ok. 300.

Czytaj też: Wielkie amerykańskie firmy zawieszają reklamy na X z powodu zamieszczania ich przy treściach nazistowskich

Todd Krizelman, dyrektor generalny i współzałożyciel MediaRadar, napisał w komunikacie: "Chociaż wydawało się, że nastąpił postęp w rozwiązywaniu tych problemów, ostatnie wydarzenia sugerują, że X nadal stoi przed wyzwaniami".

Według eMarketer w 2022 roku przychody z reklam na X/Twitter wyniosły łącznie 4,1 mld dol., a w tym roku szacuje się, że suma ta spadnie do 2,9 mld dol.

W październiku 2022 Twitter został wykupiony i przejęty za 44 mld dol. przez grupę inwestorów pod przewodnictwem Elona Muska. Niektóre prognozy branżowe mówią, że platforma jest obecnie warta ok. 19 mld dol.

Czytaj też: OpenAI i Microsoft pozwane za naruszenie praw autorskich przy szkoleniu modeli sztucznej inteligencji

(MAC, 24.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.