Publicis Groupe wprowadza kodeks zasad współpracy z influencerami
Wszyscy influencerzy, którzy chcą współpracować z agencjami należącymi do Publicis Groupe, będą musieli zaakceptować kodeks (fot. materiały prasowe)
Publicis Groupe zaktualizowała zasady współpracy z twórcami internetowymi. Do umów z influencerami dołączany będzie kodeks wartości i zasad.
Kodeks ma być dodatkowym zabezpieczeniem dla klientów współpracujących z Publicis Groupe w obszarze influencer marketingu przed współpracą z twórcami, których zachowania i działalność publiczna są sprzeczne z prawem, powszechnie przyjętymi normami i obyczajami społecznymi lub charakteryzują się brakiem szacunku dla odbiorców czy nieuczciwie wykorzystują ich zaufanie.
Czytaj też: Kanał Sportowy przywraca do pracy youtubera usuniętego przez Stanowskiego
Łukasz Borek, dyrektor generalny agencji LiquidThread, wyjaśnia, że Publicis Groupe chce wykorzystać skalę swojej działalności i w ten sposób wprowadzić zasady, które będą działać w interesie wszystkich podmiotów i przyczynią się do profesjonalizacji tej części działalności marketingowej.
Dokument zawiera dwanaście zasad, które twórcy chcący współpracować z agencjami i klientami Publicis Groupe muszą zaakceptować. Dotyczą one m.in. szacunku do społeczności, przestrzegania prawa w tworzonych materiałach, reakcji na zachowania naznaczone przemocą i hejtem wśród fanów twórcy, dbania o prywatność odbiorców i osób występujących w materiałach, czy sprawdzanie propozycji współpracy, aby twórcy nie promowali marek, które w nieuczciwy sposób wykorzystują zaufanie młodych odbiorców.
Czytaj też: Mark Zuckerberg zerwał więzadła w kolanie. Nie będzie walki z Muskiem?
(KAP, 11.11.2023)