Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 04, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chiny usuwają anonimowość kont blogerów mających ponad 500 tys. obserwujących

Tysiące wpływowych osób na platformach społecznościowych, z których treści codziennie korzystają setki milionów Chińczyków, zostaną pozbawione anonimowości (fot. Pixabay.com)

Najpopularniejsze chińskie platformy mediów społecznościowych ogłosiły we wtorek, że konta "self-media" liczące ponad 500 tys. obserwujących będą musiały podać prawdziwe dane osobowe. W innym przypadku muszą liczyć się z konsekwencjami.

Oddzielne oświadczenia w tej sprawie opublikowały m.in. aplikacja do przesyłania wiadomości i płatności WeChat, platforma mikroblogowania Weibo, Douyin, chińska wersja TikToka, gigant wyszukiwarek Baidu, społecznościowa aplikacja do handlu elektronicznego Xiaohongshu czy witryna do udostępniania wideo Bilibili.

Czytaj też: Meta wprowadza w Europie płatne subskrypcje Facebooka i Instagrama

Część użytkowników uważa, że na skutek tych działań dojdzie do doxingu, czyli gromadzenia i wykorzystywania danych zebranych w internecie, a co za tym idzie do naruszania prywatności.

Aby zmniejszyć obawy, platformy zapowiedziały, że nakaz nie zostanie rozszerzony na użytkowników mających poniżej 500 tys. obserwujących. Poza tym wśród niezbędnych danych znajdą się tylko imiona i nazwiska, a informacje będą mogły być przeglądane jedynie przez zweryfikowane konta. Dodano, że konta uznane za "ryzykowne" nie zobaczą prawdziwych nazwisk innych osób.

Czytaj też: Apple z rekordowymi przychodami z usług. "Najszersza w historii gama produktów"

(MAC, 04.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.