Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Towarzystwo Dziennikarskie apeluje o wybór władz mediów publicznych w konkursach

Towarzystwo Dziennikarskie w swoim stanowisku napisało, że "wynik ostatnich wyborów otworzył drogę do gruntownej naprawy publicznych mediów" (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)

Władze mediów publicznych powinny zostać wybrane w transparentnych konkursach – uważa Towarzystwo Dziennikarskie.

Towarzystwo Dziennikarskie w swoim stanowisku napisało, że "wynik ostatnich wyborów otworzył drogę do gruntownej naprawy publicznych mediów". "Ostatnie osiem lat były czasem, kiedy radio i telewizja zostały opanowane przez rządzącą partię, która bezwzględnie i cynicznie wykorzystywała media publiczne, wprowadzając w błąd odbiorców rządową propagandą" – czytamy.

Niezbędne są szybkie zmiany

Zdaniem Towarzystwa Dziennikarskiego reforma medialna musi przywrócić bezstronnego i uczciwego nadawcę publicznego, o którym mowa w Ustawie o radiofonii i telewizji. Przypomina również, że – zgodnie z zapisem ustawy – "członkowie zarządów i osoby zajmujące stanowiska kierownicze w jednostkach publicznej radiofonii i telewizji kierują się w swojej pracy oraz w ocenie dziennikarzy i innych twórców im podległych zasadami profesjonalizmu, uczciwości i rzetelności oraz wskazaniami zawartymi w artykule 21 wymienionej ustawy".

Czytaj też: Średnio 17 "Tusków" w "Wiadomościach", czyli raport o TVP. "To świadek koronny patologii"

"Rozumiemy, że niezbędne są szybkie zmiany mediów publicznych, oraz że wymagać to może niestandardowych działań oraz nominacji. Uważamy jednak, że nabór na kierownicze stanowiska w tych mediach ludzi kompetentnych i niezależnych od sił politycznych, gospodarczych i religijnych wymaga przeprowadzenia transparentnych publicznych konkursów" – napisano.

Towarzystwo Dziennikarskie liczy na to, że takie konkursy "odbędą się natychmiast po stworzeniu nowej struktury mediów publicznych".

Czytaj też: Kowalczyk: Hipokryta Czabański powinien milczeć, bo zniszczył media publiczne

(KOZ, 27.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.