TikTok testuje filmy o długości do 15 minut
TikTok zamierza konkurować z YouTube i dlatego wydłuża limit czasowy filmów (fot. Pixabay.com)
TikTok chce zwiększyć atrakcyjność swojej platformy - potwierdził, że testuje nową, 15-minutową opcję filmów. Zamierza konkurować z YouTube.
TikTok zaczynał od 15-sekundowych klipów. Potem filmy zostały wydłużone do minuty, trzech, pięciu minut, a w lutym 2022 roku do 10 minut.
W marcu br. serwis wprowadził także funkcję przesyłania 20-minutowych filmów wideo w ramach funkcji TikTok Series, która umożliwia uprawnionym twórcom na określonych rynkach umieszczanie długich filmów jako treści premium dla subskrybentów. Nowy test TikToka ma na celu wydłużenie limitu przesyłania filmów do 15 minut dla wszystkich użytkowników.
Firma zakłada, że dzięki dłuższym filmom użytkownicy mogą spędzić więcej czasu w aplikacji, co daje większy potencjał dla różnych typów reklam. Zmiana ma poprawić konkurencyjność TikToka względem YouTube, będącym filarem długometrażowych obrazów wideo.
Douyin, chiński odpowiednik TikToka, w zeszłym roku zwiększył limit przesyłania do 30 minut.
(MAC, 25.10.2023)