Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

The Walt Disney Company ma równo 100 lat. "Wszystko zaczęło się od myszy"

Walt Disney założył firmę 16 października 1923 roku, zmarł w roku 1966. Maskotką korporacji jest Myszka Miki (fot. Wikipedia.org, screen: Twitter/@DiscussingFilm)

16 października 1923 roku Walt Disney opuścił podupadającą firmę zajmującą się animacjami o nazwie Laugh-O-gram Films i ostatnie 40 dolarów wydał na bilet kolejowy, aby dołączyć do swojego brata Roya w Los Angeles, gdzie zaczęli kręcić filmy animowane z garażu wujka. Założona przez nich firma stała się jedną z najbardziej wpływowych marek medialnych i rozrywkowych w historii.

Jak zauważył Walt Disney, "wszystko zaczęło się od myszy". Konglomerat medialny jest obecnie gigantem wartym 156 mld dol., obejmującym parki tematyczne, sieci telewizyjne, filmy i serwisy streamingowe docierające do milionów ludzi na wszystkich kontynentach.

Czytaj też: Siedziba BBC oblana czerwoną farbą przez zwolenników Palestyny. "Macie krew na rękach"

W stulecie istnienia The Walt Disney Company przeżywa burzliwy okres dla branży, naznaczony upadkiem tradycyjnego biznesu telewizyjnego, spadkiem przychodów z reklam, sprzedażą biletów filmowych, która nie powróciła jeszcze do poziomu sprzed pandemii oraz usługami streamingowymi przeżywającymi swoje kłopoty.

Maskotką korporacji jest stworzona przez Uba Iwerksa i Walta Disneya rysunkowa postać, Myszka Miki. A jej towarzysze z filmów rysunkowych jak Kaczor Donald, pies Pluto czy Goofy są także znani na całym świecie.

Czytaj też: Eurozet: Podcasty uzupełniają się z ofertą tradycyjnych rozgłośni radiowych

(MAC, 17.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.