Przedwyborcza promocja TVN 24 również u największych operatorów. Większe zapotrzebowanie
Promocja TVN 24 obejmuje okres kampanii i wyborów, które odbędą się 15 października (screen: YouTube/archiwum radia)
Do akcji otwartego okna TVN 24 dołączyli najwięksi operatorzy kablowi – Grupa Vectra i Play. Odkodowanie kanału dla abonentów najniższych pakietów może jednak nie mieć dużego wpływu na wyniki TVN 24, bo według danych, do których dotarł "Presserwis", już teraz ma on prawie pełny zasięg u operatorów satelitarnych i kablowych.
W ramach przygotowanej przez TVN Warner Bros. Discovery i operatorów promocji do 16 października TVN 24, ale też poświęcony wydarzeniom międzynarodowym kanał TVN 24 BiS, u wybranych dostawców można oglądać bez dodatkowych opłat we wszystkich pakietach. Promocja obejmuje okres kampanii i wyborów do parlamentu, które odbędą się 15 października.
Naturalne zapotrzebowanie rynku
Biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery przekonuje, że oferta umożliwiająca odkodowanie kanałów TVN 24 i TVN 24 BiS dla abonentów usług telewizyjnych wynika z naturalnego zapotrzebowania rynku i widzów w okresie obfitującym w dużą liczbę informacji. – W poprzednich latach operatorzy wielokrotnie korzystali z możliwości otwierania okien m.in. na kanałach informacyjnych w okresie pandemii – podano.
Czytaj też: Operatorzy kablowi z promocją TVN 24 i TVN 24 BiS przed wyborami
Jak przekazało nam biuro prasowe Grupy Vectra, dostęp do kanałów otrzymali klienci Vectry, Multimedia Polska oraz spółek zależnych, którzy nie posiadają tych stacji w ramach wykupionych pakietów telewizyjnych.
– Dostawca kanałów TVN 24 oraz TVN 24 BiS zwrócił się do nas z prośbą o udostępnienie ich w ramach okna otwartego. W związku z tym wszyscy klienci posiadający dostęp do usług telewizyjnych Play oraz UPC mogą oglądać wyżej wymienione kanały bez dodatkowych opłat do 16 października 2023 roku – poinformowało nas z kolei biuro prasowe Play.
Udział w promocji potwierdził nam również operator Inea. W akcji uczestniczą też m.in. Toya, Avios, Asta-Net i Promax.
Nieliczna grupa odbiorców
Według danych "Telekabel & Digital TV" na koniec roku Play miał 2 mln klientów usług telewizyjnych, Vectra – 1,7 mln, Inea – 184 tys., Toya – 155 tys., Avios – ok. 13,7 tys. przez spółkę Avios i 23,9 tys. przez spółkę Polska Telewizja Szerokopasmowa, Asta-Net – 40,3 tys., a Promax – 32,2 tys.
Czytaj też: Według KRRiT TVN podważał wiarygodność władz w sprawie zanieczyszczenia Odry
Z danych Nielsena, do których dotarł "Presserwis", wynika, że już przed odkodowaniem TVN 24 miał 93 proc. zasięgu u operatorów kablowych i 95,6 proc. u satelitarnych. Z kolei całkowity zasięg stacji to 70,7 proc. (nie jest bowiem dostępna naziemnie).
To oznacza, że grupa odbiorców objęta akcją promocyjną jest nieliczna. Chodzi głównie o klientów najniższych pakietów u części operatorów. Niektórzy z dostawców telewizji nie włączają się do akcji, bo i tak oferują TVN 24 i TVN 24 BiS we wszystkich pakietach.
– Niemal wszyscy nasi klienci telewizji IPTV (kablowej) i DTH (satelitarnej) posiadają dostęp do wymienionych kanałów w ramach pakietu podstawowego – stwierdza Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
Inne kanały też będą odblokowane?
Orange Polska na koniec drugiego kwartału 2023 roku miał 937 tys. klientów usług telewizyjnych.
Czytaj też: Sposoby manipulacji w "Wiadomościach" TVP. Raport Towarzystwa Dziennikarskiego
Biuro prasowe Play poinformowało nas, że odblokuje wszystkim klientom też inne kanały informacyjne, jeśli ich nadawcy zwrócą się do operatora z taką prośbą.
Telewizja Polsat nie odpowiedziała jednak na pytanie, czy planuje taki ruch w przypadku Polsat News.
TVP Info jest dostępny za darmo naziemnie i we wszystkich pakietach operatorów telewizyjnych. Jego zasięg wynosi więc niemal 100 proc.
Czytaj też: TVP dostrzegła aferę wizową, dopiero gdy PiS rozesłało „przekaz dnia”. "Ucinamy temat"
(MNIE, 19.09.2023)