W drugim kwartale najbardziej poczytnym tytułem motoryzacyjnym był "Motor". Ale sprzedaż spadła
Jak wynika z danych PBC, tygodnik "Motor" w II kwartale br. miał średnią sprzedaż wydania na poziomie 44 866 egz.
W drugim kwartale br. najbardziej popularnym tytułem o tematyce motoryzacyjnej był tygodnik "Motor". Jego sprzedażowy wynik kurczy się pomimo likwidacji dotychczasowego konkurenta, czyli papierowego wydania „Auto Świat”. Problem ten dotyczy wszystkich tytułów motoryzacyjnych na rynku.
Jak wynika z danych PBC, tygodnik "Motor" w drugim kwartale br. miał średnią sprzedaż wydania na poziomie 44 866 egz. Z tego 44 362 to wydania drukowane, a 504 to e-wydania (spadek o 7,34 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2022 roku). Drugi w zestawieniu miesięcznik "Automobilista" (Automobilista) miał średnią sprzedażą na poziomie 4739 egz. (spadek o 8,37 proc.) Na trzecim miejscu plasuje się "Classic Auto" (Stratos Concept) ze średnią sprzedażą wynoszącą 4582 egz. (spadek o 6,77 proc.).
Czytaj też: Biuletyn "100 największych afer" trafi do regionów wykluczonych informacyjnie
Ukazujący się nieregularnie na rynku "Auto Świat Katalog" (RAS Polska) sprzedawał się średnio w 20 278 egz. (spadek o 4,25 proc.).
Przypomnijmy, że w ub.r. wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska podjęło decyzję o zamknięciu tygodnika "Auto Świat". W połowie lutego ukazał się ostatni numer miesięcznika "Auto Moto. Magazyn Zmotoryzowanych" (Bauer). Wydawnictwo przekonywało wówczas, że chce rozwijać serwis Magazynauto.pl i skupić się na tygodniku "Motor". – To nasz priorytet na bieżący rok – informował nas Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Wydawnictwie Bauer.
Czytaj też: Prawie cały zespół dwutygodnika „Forum” traci pracę. To ok. 20 osób
(MZD, 12.09.2023)