Michał Nowosielski autorem kampanii dotyczącej kontroli przebiegu nadchodzących wyborów
Spot pokazuje, jak łatwo wybory sfałszować, zmanipulować, zmieniając głosy oddane przez wyborców (screen: platforma_org)
Michał Nowosielski - były dyrektor kreatywny w BBDO Warszawa, a dziś działający pod marką Bigthinkski - odpowiada za pomysł i kreację akcji Platformy Obywatelskiej, która ma na celu przypilnowanie nadchodzących wyborów.
Do sieci trafił spot zachęcający Polaków do uczestniczenia w Obywatelskiej Kontroli Wyborów i przypilnowania, by wybory parlamentarne (15 października) przebiegały zgodnie z prawem. Nowosielski jest autorem spotu, który Platforma Obywatelska zamieściła w sieci, m.in. na swoje stronie internetowej, na platformie X i Facebooku.
- Pomysłodawcą tej kampanii był początkowo KOD, ale ostatecznie jej realizacji podjęła się PO - wyjaśnia Nowosielski.
Michał Nowosielski w 2020 roku pracował przy kampanii kandydata na prezydenta Szymona Hołowni (był m.in. autorem hasła "Głową i sercem" i jednego ze spotów wyborczych), obecnie kontynuuje tę współpracę. Wcześniej, od roku 2007, przez osiem lat przygotowywał niemal wszystkie kampanie wyborcze PO, a po przegranej Bronisława Komorowskiego w 2015 roku w wyborach prezydenckich napisał list otwarty do PO, w którym wskazywał liczne błędy popełnione przez Platformę w komunikacji z wyborcami i w samym podejściu do polityki. W 2018 odpowiadał za tłumaczenie w komunikacji programu samorządowego Platformy Obywatelskiej.
Michał Nowosielski przez całą swoją zawodową karierę współtworzył wiele projektów niekomercyjnych, edukacyjnych i społecznych, pracując dla wielu fundacji, stowarzyszeń i organizacji pozarządowych. W 2019 roku przygotował kampanię non profit dla stowarzyszeń sędziów Iustitia i Themis, ostrzegającą przed upolitycznieniem sądów.
Michał Nowosielski w 2017 roku założył własne przedsięwzięcie reklamowe. Jego agencja działa pod marką Bigthinkski. W ramach Bigthinkski Nowosielski współpracuje z agencją Brain jako senior copywriter, zajmuje się obsługą największego klienta Brain - ING Banku Śląskiego.
Podkreśla, że praca dla Brain nie oznacza, że jego własna agencja zawiesiła działalność. - Brain zatrudnia mnie jako Bigthinkski i choć nasza współpraca jest stała, nie zamyka mi drogi do działań dla innych klientów czy agencji. Umowa wyklucza jednak prace dla firm z sektora bankowego - dodaje.
Przed założeniem własnej agencji Nowosielski był dyrektorem kreatywnym w BBDO Warszawa, z którą rozstał się w lipcu 2016 roku. Wcześniej dwa lata spędził w Young & Rubicam, do której przeszedł z Grupy Ogilvy (pracował w niej od 2006 roku). Przez 13 lat był związany z agencją Publicis, od 2001 roku kierował jej działem kreacji.
(AMS, 09.08.2023)