Globalny ruch na stronie ChatGPT spadł o 10 proc. Entuzjazm opadł?
Zainteresowanie ChatGPT nadal jest spore, ale pierwsza fala entuzjazmu już minęła (fot. Pexels.com)
Światowy ruch z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych do witryny ChatGPT – Chat.openai.com, spadł w czerwcu o 9,7 proc. w porównaniu z majem – według wstępnych szacunków danych Likeweb. W samych Stanach Zjednoczonych miesięczny spadek wyniósł 10,3 proc.
Firma zajmująca się analityką internetową – Analogweb – podała, że liczba unikalnych użytkowników na całym świecie w witrynie ChatGPT spadła o 5,7 proc.
Czytaj też: Threads w pięć dni przekroczył 100 mln użytkowników. To najszybciej rosnąca platforma w historii
Czas spędzany na stronie skrócił się o 8,5 proc., ale ChatGPT nadal przyciągał więcej odwiedzających na całym świecie niż Bing.com, wyszukiwarka Microsoftu lub Character.AI, druga najpopularniejsza samodzielna witryna chatbota AI.
Bezpośrednie przychody ChatGPT pochodzą z subskrypcji sprzedawanych firmom, które chcą uzyskać dostęp do najnowszej wersji. Abonenci otrzymują na przykład GPT-4, podczas gdy użytkownicy bezpłatni dostają starszą wersję.
Czytaj też: Pierwszy w historii pozew przeciwko ChatGPT o kradzież praw autorskich
(MAC, 11.07.2023)