W pierwszym półroczu wzrósł udział tzw. wielkiej czwórki. Liderami TVP 1 i TVN
Z wielkiej czwórki rok do roku udziały poprawiły TVN i TVP 2 (fot. Pexels.com)
W pierwszym półroczu 2023 roku TVP 1 miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej wśród widzów powyżej 4. roku życia, natomiast TVN prowadził w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59.
W grupie ogólnej:
- TVP 1 uzyskał 7,97 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 8,28 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku;
- TVP 2 zwiększył udział z 6,86 proc. do 7,56 proc.;
- Polsat zanotował spadek z 7,34 proc. do 7,23 proc., a TVN wzrost – z 6,82 proc. do 7,05 proc.
Czytaj też: TVP Info ruszyła z programem, w którym rozlicza rzekome manipulacje TVN
Kablowo-satelitarny TVN 24 utrzymał pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych, notując 5,05 proc. udziału wobec 5,79 proc. rok wcześniej. Udział naziemnego TVP Info spadł z 5,62 proc. do 4,69 proc., a Polsat News – z 2,15 proc. do 1,64 proc.
Za TVN 24 i TVP Info znalazły się: TVN Siedem – 3,1 proc. (spadek z 3,23 proc.), TV 4 – 3,09 proc. (wzrost z 2,74 proc.), TV Puls – 3,06 proc. (wzrost z 2,98 proc.) i TTV – 1,69 proc. (spadek z 1,91 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49:
- TVN utrzymał pierwsze miejsce, zwiększając udział z 8,51 proc. do 8,8 proc.;
- Polsat był drugi – 7,9 proc. (spadek z 8,14 proc.);
- TVP 2 trzeci – 5,64 proc. (wzrost z 5,11 proc.);
- TVP 1 czwarty – 4,7 proc. (spadek z 4,99 proc.);
- TVN Siedem zamykał pierwszą piątkę z 3,97 proc. (spadek z 4,06 proc.).
Czytaj też: ZUS zapłacił za kampanie informacyjne TVP, Telewizji Polsat i Polska Press
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 również na czele był TVN, którego udział w tej grupie to 8,14 proc. (wzrost z 7,74 proc.). Polsat miał 7,76 proc. udziału (spadek z 7,94 proc.), TVP 2 – 5,73 proc. (wzrost z 5,36 proc.), TVP 1 – 5,51 proc. (spadek z 5,85 proc.), TVN Siedem – 3,86 proc. (wzrost z 3,84 proc.).
Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w grupie ogólnej wynosił 29,81 proc. (wzrost z 29,3 proc.), w 16-49 – 27,04 proc. (wzrost z 26,75 proc.), a w 16-59 – 27,14 proc. (wzrost z 26,89 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play, także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad
(KOZ, 04.07.2023)