Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 04, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym półroczu wzrósł udział tzw. wielkiej czwórki. Liderami TVP 1 i TVN

Z wielkiej czwórki rok do roku udziały poprawiły TVN i TVP 2 (fot. Pexels.com)

W pierwszym półroczu 2023 roku TVP 1 miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej wśród widzów powyżej 4. roku życia, natomiast TVN prowadził w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59.

W grupie ogólnej:

  • TVP 1 uzyskał 7,97 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 8,28 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku;
  • TVP 2 zwiększył udział z 6,86 proc. do 7,56 proc.;
  • Polsat zanotował spadek z 7,34 proc. do 7,23 proc., a TVN wzrost – z 6,82 proc. do 7,05 proc.

Czytaj też: TVP Info ruszyła z programem, w którym rozlicza rzekome manipulacje TVN

Kablowo-satelitarny TVN 24 utrzymał pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych, notując 5,05 proc. udziału wobec 5,79 proc. rok wcześniej. Udział naziemnego TVP Info spadł z 5,62 proc. do 4,69 proc., a Polsat News – z 2,15 proc. do 1,64 proc.

Za TVN 24 i TVP Info znalazły się: TVN Siedem – 3,1 proc. (spadek z 3,23 proc.), TV 4 – 3,09 proc. (wzrost z 2,74 proc.), TV Puls – 3,06 proc. (wzrost z 2,98 proc.) i TTV – 1,69 proc. (spadek z 1,91 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49:

  • TVN utrzymał pierwsze miejsce, zwiększając udział z 8,51 proc. do 8,8 proc.;
  • Polsat był drugi – 7,9 proc. (spadek z 8,14 proc.);
  • TVP 2 trzeci – 5,64 proc. (wzrost z 5,11 proc.);
  • TVP 1 czwarty – 4,7 proc. (spadek z 4,99 proc.);
  • TVN Siedem zamykał pierwszą piątkę z 3,97 proc. (spadek z 4,06 proc.).

Czytaj też: ZUS zapłacił za kampanie informacyjne TVP, Telewizji Polsat i Polska Press

Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 również na czele był TVN, którego udział w tej grupie to 8,14 proc. (wzrost z 7,74 proc.). Polsat miał 7,76 proc. udziału (spadek z 7,94 proc.), TVP 2 – 5,73 proc. (wzrost z 5,36 proc.), TVP 1 – 5,51 proc. (spadek z 5,85 proc.), TVN Siedem – 3,86 proc. (wzrost z 3,84 proc.).

Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w grupie ogólnej wynosił 29,81 proc. (wzrost z 29,3 proc.), w 16-49 – 27,04 proc. (wzrost z 26,75 proc.), a w 16-59 – 27,14 proc. (wzrost z 26,89 proc.).

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play, także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad

(KOZ, 04.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.