ZUS zapłacił za kampanie informacyjne TVP, Telewizji Polsat i Polska Press
Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzenie kampanii społeczno-informacyjnych zlecał TVP, Telewizji Polsat i tytułom Polska Press (fot. Piotr Molęcki/East News)
Blisko 340 tys. zł Zakład Ubezpieczeń Zapłacił Telewizji Polskiej za emisję audycji o charakterze informacyjno-edukacyjnym na antenie TVP 3. Wśród beneficjentów zawartych umów jest również Telewizja Polsat i należąca do Orlenu spółka Polska Press – wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki na Sejm Hanny Gill-Piątek.
Hanna Gill-Piątek oficjalnie zapytała o kwoty i podmioty, którym ZUS zlecił prowadzenie kampanii społeczno-informacyjnych w ciągu ostatnich lat.
Czytaj też: TVP Info ruszyła z programem, w którym rozlicza rzekome manipulacje TVN
„Jednym z ustawowych zadań Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jest popularyzacja wiedzy o ubezpieczeniach społecznych (art. 68 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych)” – czytamy w przedstawionej odpowiedzi. „Dlatego też ZUS podejmuje jedynie aktywności, które mają upowszechniać wiedzę z tej dziedziny. Zakład nie ponosi kosztów związanych z szeroko pojętym PR”.
Okazuje się, że w 2021 roku na emisję audycji telewizyjnych na antenie TVP 3 o charakterze informacyjno-edukacyjnym programu: „Składka, emerytura, przyszłość” ZUS zapłacił 120 tys. zł. Taka sama kwota z tego tytułu została zapłacona Telewizji Polskiej w 2022 roku. Natomiast w bieżącym roku za promocje programu: „Składka, emerytura, przyszłość” poszło 99 tys. zł.
Promocję usług elektronicznych ZUS ze szczególnym uwzględnieniem możliwości elektronicznego wnioskowania o świadczenia dla rodzin, w tym uchodźców z Ukrainy, ZUS zlecił w ub.r. spółce Polska Press.
Jak czytamy odpowiedzi na interpelację, w ramach tej kampanii został opublikowany cykl artykułów oraz logo ZUS w artykule zapowiadającym i podsumowującym akcję oraz m.in. w serwisach: Naszemiasto.pl (Warszawa plus 46 miast na Mazowszu) oraz Polskatimes.pl.
Czytaj też: 2 mln zł straty wydawcy "Wprost" w 2022 roku
Oznaczeniem "ZUS" został wyróżniony też post promujący akcję na wybranych profilach na Facebooku, m.in. Dzieje się w Warszawie, Moje Miasto Warszawa. Na kampanię złożył się również cykl czterech artykułów w prasie, jak „Polska Metropolia Warszawska” oraz „Tygodnik Ostrołęcki”.
Polska Press dostała również zlecenie na realizację usług usług informacyjno-promocyjnych do projektu edukacyjnego ZUS „Lekcje z ZUS” oraz olimpiady „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”. Należący do PKN Orlen koncern prasowy otrzymał z tego tytułu 11, 4 tys. zł.
Beneficjentem kontraktów z ZUS jest również Telewizja Polsat. Na program edukacyjny „Szczerze o pieniądzach” emitowany na antenie Polsat News oraz portalach internetowych, m.in. PolsatNews.pl, Interia.pl, BiznesTuba.pl, YouTube w ub.r. poszło z kasy ZUS 115,6 tys. zł, a w bieżącym – 93,5 tys. zł.
Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play, także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad
(JF, 04.07.2023)