Grupa kapitałowa TVN SA w 2022 roku miała 331,8 mln zł zysku. Spadek o 39,8 proc.
Wpływy związane z reklamami wyniosły łącznie 1,62 mld zł i były o 0,5 proc. wyższe niż w 2021 roku, w tym z reklam grupa uzyskała 1,42 mld zł przychodów (wzrost o 0,02 proc.), a ze sponsoringu - 210,7 mln zł (wzrost o 3,7 proc.) (fot. Paweł Wodzyński/East News)
Należąca do Warner Bros. Discovery grupa kapitałowa TVN SA w 2022 roku wypracowała 331,8 mln zł zysku netto przy 2,14 mld zł przychodów ze sprzedaży.
Ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody grupy w porównaniu z 2021 rokiem wzrosły o 2,7 proc.
Wpływy związane z reklamami wyniosły łącznie 1,62 mld zł i były o 0,5 proc. wyższe niż w 2021 roku, w tym z reklam grupa uzyskała 1,42 mld zł przychodów (wzrost o 0,02 proc.), a ze sponsoringu – 210,7 mln zł (wzrost o 3,7 proc.).
Czytaj też: PAP opublikował depeszę o anonimowym koncie na Twitterze, które krytykuje PiS. "Dowód na upadek"
Z kolei przychody abonamentowe, czyli od operatorów płatnej telewizji i z subskrypcji VoD, urosły o 14,1 proc. – do 409,1 mln zł.
Grupa poniosła 1,86 mld zł kosztów działalności operacyjnej – to jest wzrost rok do roku o 5,8 proc.
Najwięcej – 723 mln zł (wzrost o 13,1 proc.) – przeznaczono na amortyzację i utratę wartości kapitalizowanych kosztów produkcji własnej, koprodukcji i koprodukcji filmowej. Wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników pochłonęły 306,3 mln zł (spadek o 0,5 proc.). Koszty marketingu i badań spadły o 16,6 proc. – do 158 mln zł.
"Wzrost kosztów działalności operacyjnej wynika głównie z wyższych kosztów programowych, wyższych kosztów amortyzacji i wyższych pozostałych kosztów operacyjnych przy jednocześnie niższych kosztach marketingu i niższych kosztach opłat z tytułu praw autorskich" – napisano w sprawozdaniu.
Wpływy od Grupy Warner Bros. Discovery (głównie ze sprzedaży praw programowych i z tytułu świadczenia usług wsparcia, technicznych i marketingowych) wyniosły 63,9 mln zł (wzrost o 0,5 proc.). Z kolei przychody od Canal+ (głównie przychody abonamentowe i ze sprzedaży praw programowych oraz z tytułu usług technicznych i marketingowych) spadły o 15,5 proc. – do 32,2 mln zł.
Czytaj też: KRUS najchętniej płaci tygodnikom katolickim, ale też tytułom Polska Press, "SE" i TVP
Zysk netto grupy kapitałowej TVN spadł rok do roku do 331,8 mln zł, o 39,8 proc.
Sama spółka TVN SA zanotowała w 2022 roku 1,83 mld zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 3,5 proc.) i 193,9 mln zł zysku netto (spadek o 37,1 proc.).
Decyzją walnego zgromadzenia zysk przeznaczono na dywidendę. Zostanie wypłacona 12 lipca.
Zatrudnienie w grupie kapitałowej TVN wzrosło z 2267 pracowników na koniec 2021 do 2387 na koniec 2022, a w samej spółce TVN – z 1993 do 2132 pracowników.
Grupa jest nadawcą m.in. TVN, TVN Siedem, TTV, TVN 24, TVN 24 BIS, TVN Style, TVN Turbo, HGTV i TVN Fabuła.
Z kolei grupa kapitałowa Discovery Polska w 2022 roku wypracowała 32,5 mln zł zysku netto przy 268,1 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Ze sprawozdania zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody grupy netto ze sprzedaży w porównaniu z 2021 rokiem wzrosły o 3,1 proc. Od jednostek powiązanych pochodziło 237,8 mln zł. Przychody te urosły o 5,6 proc.
Czytaj też: TVP ma przeprosić Fundację Otwarty Dialog na początku "Wiadomości" i zapłacić 200 tys. zł
Główny strumień przychodów pochodził ze sprzedaży usług finansowych, księgowych, kadrowych, wsparcia IT, administracji wewnątrz Grupy Warner Bros. Discovery na rzecz spółek z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Przychody ze sprzedaży eksportowej wyniosły 214 mln zł (wzrost o 3,8 proc.), a ze sprzedaży krajowej – 54,1 mln zł (wzrost o 0,8 proc.).
Koszty działalności operacyjnej były wyższe o 0,8 proc. i pochłonęły 224,9 mln zł, z czego 113,8 mln zł przeznaczono na wynagrodzenia (spadek o 5,4 proc.). Przeciętne zatrudnienie spadło do 456 osób, o 22 pracowników.
Zysk netto grupy Discovery Polska rok do roku wzrósł o 19,8 proc. – do 32,5 mln zł. "Wzrost zysku netto spowodowany jest poszerzeniem świadczonych usług GBS (Global Business Services) dla większej liczby podmiotów z Grupy" – podano w sprawozdaniu.
Do grupy Discovery Polska należą spółki: Discovery Polska, Green Content (nadawca telewizji naziemnej Metro), Discovery Hungary Kft i Discovery Romania Srl.
Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play, także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad
(MNIE, 03.07.2023)